Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hoste og ryggsmerter


Andael

Anbefalte innlegg

Jeg har vært syk en ukes tid nå, de siste dagene med mye hoste og farget oppspytt. Nå er allmenntilstanden endelig begynt å bli bedre, og hosten er ikke så ille i dag. Ryggen derimot.. jeg har en dump smerte i området under skulderbadene. Det er vanskelig å gå, stå og sitte (vondest å være helt i ro). La et varmt pledd over ryggen som så ut til å lindre litt (kan ha vært tilfeldig).

 

Jeg tenker kanskje det er noen muskler som har fått kjørt seg under hostekulene, men var nysgjerrig på om andre hadde peil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sier selv; pustemuskulaturen må jobbe ekstra hardt når man hoster, du kan ha "treningsverk". Å andre siden er det viktig å legge vekt på om du har pådratt deg en lungebetennelse. Dette gjøres enkelt med en blodprøve (CRP), lytting med stetoskop (typisk knitrelyder), temperaturmåling (feber?).

Bruk ditt sunde fornuft. Føler du at noe ikke er som det skal, eller om du blir verre, få deg en hastetime hos legen.

Lenke til kommentar

Mistenkte selv lungebetennelse men siden allmentilstanden ble bedre nå tenkte jeg det kunne bero (har hatt en del lungebetennelser før). Ryggsmertene var jo noe nytt, da. Tar selvsagt telefon til legen om det vedvarer eller blir verre, men greit å høre andres erfaringer lell. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...