Gå til innhold

Kjøre spill-PC til ca. 7000, kompletts juletilbud?


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ny stastjonær-pc for å kunne spille på. Hovedbruksområdet vil være spill, men den vil selvfølgelig bli brukt til "vanlige" oppgaver i tillegg (film, musikk, etc).

 

Det er lenge siden jeg har sett på stasjonær-pc, så jeg er ganske utdatert på hva slags spec man bør gå for. Jeg er åpen for det meste av merker, men ønsker helst Nvidia skjermkort.

 

Siden jeg ikke er så oppdatert på specs, og ikke har erfaring med å bygge et system fra bunnen av hadde det vært behagelig å kjøpe et ferdigsystem. Det hadde imidlertid vært fint om komponentene i systemet er slik at det er greit å bytte ut flaskehalskomponenter senere, f.eks sette inn nytt skjermkort, prosessor etc.

 

Jeg har sett på kompletts juletilbud: http://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=10627

 

Jeg har skjerm fra før, så det trenger jeg ikke å kjøpe, så jeg har vurdert de to maksinene øverst på siden. Etter det lille jeg har lest om specs har jeg kommet frem til at Komplett Crazy Christmas Gamer, kanskje ikke er ett så veldig godt tilbud? Det virker på meg som om prosessoren er litt svak? Og 2GB ram må da være litt lite til å være spill-pc? Det jeg har kommet frem til så langt er dermed å gå for Gamer i05 og kanskje oppgradere prosessor til quad i5? Eller er ikke dette så viktig? Og er det evt. andre komponenter jeg bør oppgradere? Hovedkort og kabinett har jeg null peiling på, så det hadde vært fint om noen kunne si noe om dette er greit, eller om jeg kjøper noe det er vanskelig å oppgradere siden?

 

Dersom noen har forslag til helt andre pc-er tas disse i mot med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du!

 

Ser ut som du har samme problem som jeg hadde for 2 mnd siden. Jeg kjøpte også gamer på komplett, men hadde stramt budsjett. Hvis du går på komplett gamer for desember (monthly edition) kan du få helt identisk pc som jeg har. Denne pc-en er jeg VELDIG godt fornøyd med. Spiller Black Ops for det meste nå for tiden. Funker helt fint uten problem. Go grafikk seff... Spiller også andre nye spill uten problem...

 

Her er komponentene du velger: (konfigurer selv) Jeg ramser opp bare de delene som jeg mener BØR skiftes ut.

 

-Kabinett: CM Storm Scout Midi Tower Sort Vifter

-Strømforsyning: Corsair TX 650W PSU ATX 12V

-Prosessor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz

-Hovedkort: Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 ATX, AMD890GX+SB850, DDR3

-Harddisk: Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB Cache

-Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5

 

 

RAM kan stå slik den er (4 gb holder i massevis...)

IKKE ha med mus, det følger en med tastaturet.

IKKE ha med spillet.. (regner med du ikke skal kjøpe spill nå)

IKKE ha med skjerm (du har en fra før)

 

Da har du en IDENTISK pc som meg... prisen for denne er nå 8000kr.

Du nevnte 7000 kr, men gjør deg selv en tjeneste (julegave) og invester 1000kr mer. Du vil ikke angre. Eventuelt kan du kutte ut høytalere, tastatur eller noe du ikke treng...

 

Denne pc-en har da en VELDIG god prosessor og hovedkort for de pengene. Flaskehalsen blir nok skjermkortet, men den er veldig god og duger helt fint for tiden. Om 1,2 eller 3 år kunne det være nødvendig å oppgradere kun skjermkortet. Jeg mener selv prosessoren og hovedkortet vil holde seg lenge.

 

Dett var mitt råd, håper dette hjelper. Alt i alt, er dette en VELDIG god pc for de pengene.

 

PS: glemte å si at denne crazy gamer som du snakket om er bare tull.. den MÅ oppgraderes om du har tenkt å spille nyere spill og om du vil ha en god og stabil gamer. styr unna den... med mindre du konfigurerer og velger bedre komponenter.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Tusen takk for ypperlig svar! Var helt ideelt å få erfaringer fra noen som har maksinen. Tror rett og slett jeg bare går får det du anbefaler. 7k var et estimat på hvor mye jeg ville bruke, men har ingen problemer med å bruke en tusenlapp ekstra.

 

Det eneste jeg lurer på er om jeg skal går for ZOTAC GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, DisplayPort, 256b istedenfor Radeon-kortet. Jeg har litt lyst på GeForce-kort pga støtte for CUDA og OpenGL 4.1. Tror du dette vil være noe særlig forskjellig fra kortet du anbefalte med tanke på ytelse?

 

Igjen tusen takk for veldig nyttig svar!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Tusen takk for ypperlig svar! Var helt ideelt å få erfaringer fra noen som har maksinen. Tror rett og slett jeg bare går får det du anbefaler. 7k var et estimat på hvor mye jeg ville bruke, men har ingen problemer med å bruke en tusenlapp ekstra.

 

Det eneste jeg lurer på er om jeg skal går for ZOTAC GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, DisplayPort, 256b istedenfor Radeon-kortet. Jeg har litt lyst på GeForce-kort pga støtte for CUDA og OpenGL 4.1. Tror du dette vil være noe særlig forskjellig fra kortet du anbefalte med tanke på ytelse?

 

Igjen tusen takk for veldig nyttig svar!

 

det skjermkortet du vil ha er faktisk litt bedre.. men bare litt. så du må absolutt gå for den... men koster litt mer selvsagt. jeg valgte 5770 kortet for å holde budsjettet mest mulig nede. du vil få en yperlig gamer til lav budsjett uansett :) lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...