Gå til innhold

Pentium 4NW [email protected] med standard vifte!


byggeren

Anbefalte innlegg

Foreløpig resultat med P6 1.6NW, og boxed vifte på abit-SD7. Vcoren er øket fra 1.5V til 1.65V

cpuid.gif

 

Etter 30 minutter med stabilitytest satt på "CPUwarming only" er temperaturen stabil på 59°C:

temp.gif

 

Ikke verst med medfølgende vifte. Nå må braketten til vannblokken produseres......

 

Review av hovedkortet følger.

 

oppdatert:

http://www.slapps.com/review/sd7/index.htm

 

_________________

 

Byggeren

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-02-01 22:53 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De nye Northwood prosessorene er helt konge med tanke på overklokking, rett og slett imponerende, de knuser jo amd etter å bare ha øket fsb hastigeheten litte granne :smile:

 

Funderer på å kjøpe meg P41.8NW selv, men med abit TH7 2 det er jo helt kongen på haugen hva gjelder tweeking av P4 prosessorer, du har blandt annet mulighet for å stille volt opp til 2.1 Hvis jeg ikke husker feil. Nei, det hadde vært noe det, isteden for å sitte her med en duron etter utallige uforutsette dødsfall med AMD :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


extreme skrev (2002-02-01 15:52):

Hei


TH7 er RDRam tror jeg?


RDRam reagerer veldig sensitivity på høye fsb'er, så DDR minne er faktisk bedre hvis man skal klokke mye...


Bare et lite tips :smile:


 

Har tittet veldig mye rundt dette, vil egentlig bare si det at det ikke er RDram hastigheten som er problemet, men det at man får alt for høy agp og pci hastighet, det er abit kortet sin sterke side den har divindere osv for å mekke alt ganske bra. Les mere om kortet på: http://www.vr-zone.com/reviews/ABIT/TH7II-RAID/

Lenke til kommentar

Quote:


Har tittet veldig mye rundt dette, vil egentlig bare si det at det ikke er RDram hastigheten som er problemet, men det at man får alt for høy agp og pci hastighet, det er abit kortet sin sterke side den har divindere osv for å mekke alt ganske bra. Les mere om kortet på:


 

Hei

 

Faktisk ikke. Noen i850 kort har også denne funksjonen, slik at AGP og PCI forblir på original hastighet...

 

"

A motherboard with the Intel 850 chipset and Rambus memory was out of the question because RDRAM reacts very sensitively to increases in clock speed.

"

 

Det over er hentet fra Tom's Hardware Guide. Han anbefaller i845D !

Lenke til kommentar

Quote:


extreme skrev (2002-02-01 19:30):

Quote:


Har tittet veldig mye rundt dette, vil egentlig bare si det at det ikke er RDram hastigheten som er problemet, men det at man får alt for høy agp og pci hastighet, det er abit kortet sin sterke side den har divindere osv for å mekke alt ganske bra. Les mere om kortet på:


 

Hei

 

Faktisk ikke. Noen i850 kort har også denne funksjonen, slik at AGP og PCI forblir på original hastighet...

 

"

A motherboard with the Intel 850 chipset and Rambus memory was out of the question because RDRAM reacts very sensitively to increases in clock speed.

"

 

Det over er hentet fra Tom's Hardware Guide. Han anbefaller i845D !

 

Vet at tom`s hardware guide sier det, men skal du ha skikkelig sdram så koster det ikke så veldig mye mere for rdram, 500-1000kr fra eller til er ikke store greiene:) Prosessoren yter litt bedre med rdram så hvorfor ikke. Ser jo at nesten alle de som har klokket P4NW prosessorene langt bruker abit kortet så jeg tror nok at det vil funke bra nok for mitt behov også:) Men hele P4 systemet er egentlig bare en tanke for min del, men tanker blir ofte virkeligheter når man tenker og funderer for mye på ting.... Noen som vil kjøpe 1stk 900MHz duron 1stk 1.2Ghz duron, 1stk abit kr7a raid, 256*2Pc2700ram fra twinmos :smile: Hk kjøper ram og prosessor kjøper bør helst være samme person... Kontakt meg på [email protected] for særiøse hendvendelser!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...