Gå til innhold

trenger tips til cpu-kjøler, må være PWM!


Archeron

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe ny cpu-kjøler til mitt to uker gamle bygg, da det viser seg at Asus-hovedkortet mitt ikke støtter regulering av hastighet på 3pins CPU-kjølere. Jeg har en Noctua NH-D14 som funker meget godt og holder prosessoren fin og kald, men uten PWM går den konstant på 1300rpm og bråker dermed for mye for meg som bor i en ettromsleilighet og vil la maskinen stå på om natten.

 

CPUen som skal kjøles er en i7 950, overklokket.

 

Så, hvilke gode 4pins PWM-kjølere finnes det der ute? Havner jeg rett på Cooler Masters V10 med tilhørende stive pris, eller finnes det andre gode alternativer? Minst mulig støy er i grunnen hakket viktigere enn de termiske egenskapene for meg.

 

Setter stor pris på tips og hjelp!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Merkelig at ingen har svart deg på dette enda. Men om du titter litt, så mener jeg at Corsair Hydro Series H50 har voltage regulators, som kan sette ned hastigheten på viftene, dessuten kjøler den utrolig bra ut fra tester på nett, har desverre ingen erfaring med selve produktet, men har andre Corsair produkter og de leverer utolig god kvalitet kombinert med nyttige løsninger :)

 

Du burde sjekke priser rundt om på nettbutikkene da, siden den gikk opp på komplett fra 600 til 800 kroner.

 

Ellers så skal det være voltage regulators å få kjøpt fra div. nettbutikker here i Norge :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...