Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i kneet


marbek

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Som emne tittel sier så har jeg vondt i/på baksiden av kneet, men greia er ikke det at det har skjedd en skade nå nylig eller noe. Men jeg har alltid, 100% av tiden vondt i kneet.Har hatt dette siden jeg var liten, men håper det er noen som kan hjelpe :)

 

Det er som sagt alltid vondt, enten jeg går, løper sitter, ligger eller andre ting... Så klart har jeg jo på en måte lært å leve med det og jeg greier å unngå og tenke på det, men slikt som nå og jeg aller helst vil sove gjør det vondt.

Noen dager er verre en andre, mens andre dager er så bra at jeg får sove med engang.

En annen ting er at når dette "slår" inn som verst så virker det som at baksiden av kneet på den siden det gjør vondt er hoven på en måte. Større og hardere om det forklarer litt bedre.

 

Har vært hos lege/sykehus og tatt tester som MR eller hva det heter og ingen finner ut hva det er. Sett litt på det som kalles Restless Legg Syndrom(RLS), men kjenner meg heller ikke helt igjen i de symptomene det beskriver.

 

Er det noen som har det slikt jeg har det? Noen som har noen tips så jeg får sove eller som har funnet ut hva det kan være?

 

Takker for svar nå og håper at det er noen med samme problem (Stygt å si det, men ) eller at det er noen som har noen tips til meg : )

 

Natti :*

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Fuck vanlige leger, de har ofte lite eller ingen peiling på slike skader. Stikk til ortoped eller fysioterapeut. De er mye mer kvalifisert til å se på kneet ditt. Da jeg hadde kneproblemer kunne ikke legen hjelpe meg med noe annet enn å gi meg betennelsesdempende. Stakk til slutt til ortoped på NIMI i Oslo, og fant ut hva det var med en gang, og nå er knærne pretty much i orden.

Lenke til kommentar

Og for guds skyld ALDRI hør på foreldrene dine om de bare sier: du må trene mer, eller liknende. Jeg fikk vondt i knerne hver gang jeg bøyde dem i flere år, og jeg gikk aldri til legen pga. foreldra mine bare sa jeg måte trene mer. Jeg blir sur når jeg tenker på det.

 

Da jeg endelig gikk til lege, fikk jeg vite jeg var hulfott, fikk innleggssåle, og knerne ble bra innen et par måneder.

 

Kanskje føttene dine er, som mine, litt hule på innsiden? Uten innleggsåler i skoene dine, belastes da knærne feil, og det vil begynne å gjøre vondt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...