Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grafikkfeil, hva kan det være?


Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

Håper noen kan bistå med noen fornuftige forklaringer på vedlagte bilder.

Disse feilene kommer med jevne mellomrom, uansett om det er spill, vanlig browsing eller annet standard databruk.

 

Har også nylig byttet skjermkort, da det forrige hadde større feil (bluescreens), men også dette viste tilsynelatende samme feil.

 

Har noen et eller annet tips?

 

Edit: Har Windows XP Pro med service pack 3, all software skal være oppdatert, sjekker med jevne mellomrom.

 

Nåværende skjermkort er et ATI Radeon HD 5830, det forrige var et XFX Geforce 8800GTX.

Hovedkortet som jeg har hatt siden PCen ble bygd i mars/april 08 er et Asus Striker II Formula nForce-780i

post-25569-0-11775800-1290967046_thumb.jpg

post-25569-0-85758300-1290967054_thumb.jpg

post-25569-0-87831300-1290967059_thumb.jpg

post-25569-0-80673900-1290967066_thumb.jpg

Endret av Doga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke jeg fjernet alle de gamle driverene nei. Det er noe som kan gjøres enda?

 

Om det var skjermen så skulle vel feilen se likens ut uansett om det var ute i Windows eller i WoW for eksempel?

 

Kan vel teste GPUen i pcen til en kamerat, men det er litt mye arbeid. Det kan være siste løsning :p

 

Tusen takk for tips, men flere er selvsagt velkomne :)

Lenke til kommentar

Jeg ser du har like grafikkfeil som det jeg hadde i wow en gang.

Da var det faktisk PSU'en min som var sliten og hadde spenningssvingninger.

Som gjorde at jeg fikk grafikkfeil meget likt de du har tatt der.

 

Jeg prøvde sikkert 50 forskjellige drivere, å ingen av de fikset mitt tidligere problem.

Som grafisk sett ligner utrolig mye på ditt.

Jeg råder deg til å sette av 2 minutter, ta bilde av spenningene i BIOS, å poste de her.

 

Selv om jeg endte opp med å ha langt flere problemer i

etterkant av innkjøpet av en ny PSU, ligner det veldig.

 

Mye sannsynglig pga. svingningene gikk både HK og GFX kort i stykker

kort tid etter jeg fikk en ny PSU. Det var enda garanti på HK'et,

mens grafikkkortet mitt måtta kjøpes nytt, for og si det sånn,

har jeg i bunn og grunn byttet ut alt i pc'en bortsett fra kabinett til slutt. :p

Lenke til kommentar

RRhoads, jeg prøvde programmet du nevnte, men det hjalp ikke :( Takk for tipset likevel :)

 

furion, takk for tipset og her er et par bilder. Jeg så et ting som vekslet litt spenning inne i BIOSen, men aner ikke hvor viktig det er.

 

Memory voltage hoppet fra 1.88 til 1.90 og tilbake med noen sekunders mellomrom.

SB voltage hoppet fra 1.48 til 1.50 og tilbake med noen sekunders mellomrom.

 

Når jeg leser historien din så minner den svært om noe som skjedde en av mine gamle pcer for typ seks år siden, tenkte ikke på det før nå, og tviler ikke på at dette kanskje er saken nå også :/

 

Tusen takk for alle tips!

post-25569-0-02094300-1291196743_thumb.jpg

post-25569-0-99820300-1291196748_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er ganske sikker på at skjermkortet dit er defekt....Har hatt samme feil på 2 skjermkort og de begge var defekte....

Samme her egentlig, hadde den samme feilen selv og da var GFX kortet ødelagt. En kamerat av meg hadde også dette problemet med her var PCI-e porten på HK som var problemet. Derfor synes jeg der kan være lurt og teste GFX kortet i en annen maskin først.
Lenke til kommentar
ATX specification calls for no further out than +/-5%,

on the +12 being lower than 2.5% can cause video issues.

 

Dette var det jeg fikk til svar, og i mitt tilfelle var det korrekt.

Tho min 12V var på 12.496V, mens din går på minus siden, men din er 'bare' 11.90.

Men 5V din er ganske off, og 3.3V er ikke helt god den heller.

 

Jeg ville faktisk ha prøvd en annen PSU som du vet fungerer, om du har noen kompiser el.

i nærheten som kan bistå.

 

Det er iallefall noe som krever lite tid og effort, for å kanskje løse et problem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...