Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tyskhjelp - Framføring


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal fremføre et sammendrag av en tekst i tysk. Går VG1 og er nivå 1 - tysk

 

"Ich werde jetzt führen Sie eine Zusammenfassung des Textes Cafés.

 

In den großen Städten sind die Cafés wichtig. Viele Menschen treffen, um Kaffee zu trinken und Freunde treffen.

Cafe Kranzler geöffnet im Jahre 1825 von Johann Georg Kranzler Bäcker in Berlin am Ku'damm entfernt. Ku'damm steht für den Kurfürstendamm und ist ein beliebte Geschäfts-, Café- und Restaurantstraße im westlichen Teil von Berlin. Hugos Mutter besuchte das Cafe Kranzler, aber er lieber das Hard Rock Cafe.

Hugo ist richtig, junge Leute besuchen die Trend-Cafés.

Wo die Atmosphäre ist wichtig und die lebensmittel nicht wichtig. Berlin hat auch die Kunst, Buch und Museum Cafés.

Wien hat auch solche Cafés und einem berühmten Kaffeehaus ist Cafe Sacher, im Dienste der weltberühmten Sachertorte. Es ist eine Schokoladentorte mit Aprikosenmarmelade, die von Franz Sacher im Jahre 1832 in Wien. Die Jugend in Wien, besuchen zum Beispiel die Internet-Cafés, wo Sie surfen stundenlang, aber es kostet Geld."

 

Er det jeg har skrevet, og det skal fremføres i morgen. Eller, vi har muligheten for en potensielt tellende prøvefremføring da vi får flere sjanser hvis det går dårlig.

Håpte på at jeg kommer til å si meg fornøyd etter første forsøk og ende på en god karakter.

 

Er det noen forandringer burde gjøre, feil i teksten grammatisk og så videre for å få et godt resultat? Med tanke på at jeg frigjør meg fra manus og snakker så rett som mulig.

Og er det noen ord jeg burde se ekstra etter hvordan de uttales?

 

Takker på forhånd. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...