Gå til innhold

Case på intervju


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal snart på intervju nr 2 hos et konsulentfirma som Javautvikler.

Da jeg var på det første intervjuet fikk jeg vite at det blir et lite case i neste runde.

Intervjuet skal vare 1 time.

Så jeg lurer på om noen vet hva dette caset evt. kan gå ut på? Er det teknisk eller er det en brainteaser eller 2?

 

Kjenner jeg blir litt nervøs av å tenke på det.. Ser jo for meg de værste Java spørsmål som jeg må ta på sparket ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Case-intervju er som regel basert rundt det å forklare hvordan du ville bygd en løsning for et fiktivt prosjekt de setter opp. Du får utlevert en tekstoppgave som forteller om bakgrunnen for systemet, om kunden, og slike ting, så får du et kvarter eller en halvtime på å jobbe for deg selv hvor du så plotter ut din fremgangsmåte for hvordan du ville løst systemet, så går resten av tiden med til at du holder en presentasjon for intervjuerne av det du nettopp har gjort (hvor de spiller kritisk kunde og stiller deg spørsmål). Dette er både for å teste deg ift hvordan du ville håndtert konsulentrollen, og for å teste deg ift hvordan du tenker teknisk. Det kommer neppe til å være tunge algoritmer du må bevege deg gjennom, men det kan være at du må skrive/forklare litt pseudokode (f.eks. ved at caset er løsning av en spesifikk oppgave). Jeg ville i utgangspunktet ikke vært spesielt nervøs ovenfor dette, det er mest for å teste om du passer i den rollen du er tiltenkt i bedriften, og da er det i stor grad opp til deg hvordan du løser oppgaven.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Hvordan gikk det? Hva gikk caset ut på?

 

Av en eller annen grunn droppet de case;) Og ble bare en samtale med sjefen der og fikk jobbtilbud der og da egentlig.

 

Har i ettertid hørt at de fleste andre som blir ansatt har vært gjennom case så jeg må ha hatt veldig flaks.

 

SÅ langt trives jeg veldig godt og er fornøyd:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...