Gå til innhold

Ser etter ny touch-mobil! Smarttelefon


Raceface

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Rett på sak; jeg ser etter en ny mobil, og det ser ut til at touch er den regjerende typen når det gjelder hva nettsidene selger.

Har fra før hatt en SE W595i, som har fungert greit når det gjelder ringing og SMS; den skulle jo være en Walkman, og jeg kan neppe si at denne ga fra seg bra lyd, selv med egne AKG propper og headset...

 

Når det gjelder budsjett, så tror jeg ikke jeg gidder overskride 3.500,-

Kan neppe tenke meg at det koster såpass å lage en slik enhet heller...

Er mobilen rundt 2-3k er dette greit.

 

 

- Kamera er et must, men det trenger ikke være det beste, langt ifra

 

- Skjermen burde være greit leselig, og burde ha en grei mengde pixler slik at jeg slipper å se "store korn" i skjermen. Den burde også være istand til å reagere bra, og ikke være treg.

 

- Med det, så vil jeg da at prosessoren ikke skal være for dårlig? Har hørt HTC Wildfire er treeeg, etter både meninger og tester jeg har lest.

 

- WLAN / WiFi er supert

 

- Og enkle saker som notater på bakgrunnen, alla W595 og flere, og alarmfunksjoner o.l.

 

- Utseende er ikke så fryktelig viktig, den burde ikke være for liten (X10 Pro) og jeg tror ikke jeg har sansen for store mobiler (Desire?) Eller er de ikke så store for lommen?

 

https://shop.tele2.no/index.php/Portal/gid/Mobiltelefoner/pid/LG/bid/8764/action/1

Syntes LG'en så grei ut, med Android 2.2 o.l

Om noen har noen innspill på denne, hadde det vært supert!

HTC Desire er sikkert bra, men syntes nå prisen er litt for høy, i tillegg til at den ikke frister meg noe særlig, gjør at jeg holder meg unna den.

 

Jeg tenkte å kjøpe mobilen uten abonnement, og bruke Tele2 simkortet jeg har fra før av (Champion, 0,- mnd)

 

Det er en ting jeg lurer på i tillegg til mobilen, er hvordan Epost og værvarsel på telefonens bakgrunn fungerer? Vil mobilen bruke nettet og koster dette da penger, å få værvarsel og bruke eposten?

 

Håper det går greit med min litt lange liste, og håper på litt fyldigere svar enn "Desire HD azz, det er bare feet azz"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Ser ut som om du har ganske god peiling på hva du vil ha :)

 

LGen du har leitet fram er en veldig god telefon som jeg tror vil passe deg bra. Av andre telefoner i samme kategori som du bør vurdere er Samsung 551, Samsung 3 og HTC Gratia.

 

I forhold til nettbruk har android en veldig god måte å regulere dette på: wifi og 3g er enten AV eller PÅ for hele telefonen. I tillegg kan det reguleres fra apps (men ikke overstyre hovedinnstillingene). Det blir da som følger:

 

-om mobilt nettverk og Wifi er AV brukes INGEN internettkoblinger

-om èn av dem er PÅ brukes de applikasjonene som du har VALGT skal bruke dem

-for mobilt nettverk kan du sette bruken til å gjelde kun direkte applikasjoner (dvs ikke bakgrunnstjenester)

 

Med andre ord har du stor og god kontroll på nettverksbruken :)

 

I forhold til hva du kan legge på startskjermen av kalender, notater etc reguleres dette av apps på android market. Disse er like for alle, ergo vil alle telefoner ha samme muligheter. Unntaket her er det som følger med feks HTC Sense og Samsung TouchWiz, som jeg ikke har oversikt over for øyeblikket.

 

Optimus One passer kravene dine veldig godt. Det er en billig og godt annerkjent telefon som sannsynligvis vil passe deg ypperlig. I motsetning til HTC og Apple produkter er den heller ikke overpriset for hva den leverer så du får mye nytte for pengene.

 

HTC Desire har nesten nøyaktig samme størrelse som Nokia N8 og iPhone 4. Hvis du kjenner noen som har en av disse kan du sammenligne. Personlig har jeg N8 og jeg har ingen problemer med den i lomma på noen av buksene mine. Når det er sagt så stiller du ganske moderate krav og da er det kanskje ikke verdt det å legge så mye mer penger i telefonen?

 

Ville sjekket ut listen jeg satte øverst også, ellers er som sagt LGen veldig fin. Håper jeg svarte på spørsmålene dine på en grei måte!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjertelig takk for begge svar! Takk for forklaringen om WLAN o.l. også, Olannon!

 

Skal nok ta meg litt bedre tid, vet ennå ikke om jeg skal gå for en billigere eller dyrere Android, aka LG P500 Optimus One eller HTC Desire. Har råd, i tillegg er det snart jul, så skal se om en av de havnet under juletreet, men først teste de ut på Elkjøp/Lefdal/Spaceworld.

 

:)

Lenke til kommentar

Hjertelig takk for begge svar! Takk for forklaringen om WLAN o.l. også, Olannon!

 

Skal nok ta meg litt bedre tid, vet ennå ikke om jeg skal gå for en billigere eller dyrere Android, aka LG P500 Optimus One eller HTC Desire. Har råd, i tillegg er det snart jul, så skal se om en av de havnet under juletreet, men først teste de ut på Elkjøp/Lefdal/Spaceworld.

 

:)

 

Høres fornuftig ut! Veldig mange kjøper feil telefon fordi de er utålmodige.

 

Du får holde oss oppdatert og evt stille flere spørsmål hvis det er noe du lurer på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...