Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny stv, 250-300 000 kr, tips?


ZprMario

  

12 stemmer

  1. 1. Hvilken ville du valgt?

    • Toyota Avensis 2,0 D4-D (2009 mod)
      3
    • Ford Mondeo 2.0 TDCI (2008-2009 mod)
      1
    • Mazda 6 2.0 / 2.2 DE (2008-2009 mod)
      4
    • Volvo V50 1.6 DrivE (2009-2010 mod)
      4


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er nå på utkikk etter bil, hadde håpet på å få i gang en handel i løpet av denne uka, men sliter fortsatt litt med å finne mitt konkrete valg... De jeg har plukket ut er fastsatt, jeg er ikke ute etter andre enn disse, men hvilken ville du valgt? Kriteriene mine er

 

- Pålitelig/driftsikker bil (pluss til Avensis?)

- Helst ikke altfor dyr, under 300k i alle fall (pluss til V50)

- Diesel varmer er et pluss

- Ikke for stort verditap

- Nyest mulig/lav km (50 000 er absolutt max), mye garantitid igjen er et stort pluss (pluss til V50)

 

Kanskje ikke de verste kriteriene, men hadde vært kjekt å se hva folk flest synes om disse. Foreløpig heller jeg mest mot Avensis, synes den både er fin å se på og har det utstyret jeg er ute etter. Største minuset er vel at de koster noe mer, jeg får en bedre utstyrt bil ved å gå for Mondeo og kanskje også V50 (eneste Avensis i min prisklasse er den enkleste Sol utgaven). Er klar over at V50 er en mindre bil enn alle de andre, men plassmessig så holder den greit for meg, heller ikke noe minus med lavt forbruk. Sørste problemet jeg har med V50 er at jeg synes den er veldig kjedelig inni, og virker noe "gammelmodig" i forhold til f.eks Avensis/Mazda 6...

 

Noen tips, evt erfaringer?

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slår et slag for en undervurdert bil: Opel Vectra. Veldig lite problemer med biler produsert etter 2005, enorm plass, god bil på alle måter. Stort verdifall de første årene gjør at du får mye for pengene lett brukt. BEdre rustbeskyttet enn Avensis, mye større bakseteplass enn Octavia. Eneste virkelige minuset jeg kan komme på er drivlinjene til Opel som ikke er spesielt raffinerte, eneste unntaket er 150 hk dieselen, og da spesielt i kombinasjon med automat. Ett eks med denne drivlinjen og lav km til under 300 000: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25592199

 

test: http://www.dinside.no/289466/test-vectra-stasjonsvogn-med-150-hesters-diesel-og-automat

 

Ville helt klart valgt denne foran en Octavia, V50 eller Avensis til samme pris. Veldig mye god, og ikke undermotorisert bil, for pengene.

 

Helt kurant plassering i TUV report 2010, 2-3 år gamle biler (i praksis 2006-modeller):

nr 38 av 125 biler, og da med høyere km enn snittet:

http://www.vdtuev.de/presse/pm/tuv-report-2010-mehr-maengelware-auf-den-strassen

Endret av Juli2
Lenke til kommentar

Oppdatering: Opel har vært på bånn av NAF autoindex de siste årene, til tross for gode biler og god kvalitet de siste årene. Bånnplasseringen skyldes dårlig kundeservice og dårlig import/salgsapparat. I resten av Europa derimot selger merket godt. Ikke ulikt f eks Renault sin situasjon.

 

Ser i Motor idag at Opel Norge har fått ny direktør/importorganisasjon og skal sette god kundeservice på aller øverste dagsorden. Gode nyheter for Opel-eiere, og jeg tenkte at dette kunne være grei info dersom du vurderer Vectraen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

ta en titt på BMW 3-serie også.

Absolutt, men en litt mindre motor (2liter eller mindre) og ikke så veldig mye ustyr bør du få et greit eksemplar (lite kjørt og relativt ny) til under 300k, da får du jo uslåelig kjøreglede samt kundeservice.

Lenke til kommentar

Sikkert noen som kommer til å "halshugge" meg nå, men jeg endte opp med noe helt annet enn de jeg i utgangspunktet tenkte, nemlig en ny Ford Focus Titanium X stv (1,6 TDCI), får den i starten av januar. Prøvde flere, og fant ut at den ga meg mest for penga akkurat nå med full utstyrspakke og som sagt helt ny med full garanti, til under det jeg måtte betalt for en ribba Avensis/Mazda 6. Uansett, takk til de som har kommet med tips, selv om jeg tok en litt annen retning...

Lenke til kommentar

Sikkert noen som kommer til å "halshugge" meg nå, men jeg endte opp med noe helt annet enn de jeg i utgangspunktet tenkte, nemlig en ny Ford Focus Titanium X stv (1,6 TDCI), får den i starten av januar. Prøvde flere, og fant ut at den ga meg mest for penga akkurat nå med full utstyrspakke og som sagt helt ny med full garanti, til under det jeg måtte betalt for en ribba Avensis/Mazda 6. Uansett, takk til de som har kommet med tips, selv om jeg tok en litt annen retning...

 

 

Grattis! Flott bil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...