Gå til innhold

Ny spill-pc/Selvbygger/12000 maks


Anbefalte innlegg

Ettersom jeg ikke har så god oversikt på PC-markedet for tiden tenkte jeg å spørre rundt her før jeg går til innkjøp av min nye planlagte PC. Makspris er satt til 12000 akkurat nå. Jeg kan være noe fleksibel dersom ytelsen forbedres betydelig. Det er og fint om den ikke bråker noe enormt. Det er også fint om den ikke bruker for mye strøm ettersom jeg pleier å ha PC-en på 24 timer i døgnet, men ikke legg for mye vekt på dette.

 

Muligheter for overklokking av CPU er velkomne.

 

Jeg trenger kabinett og innmat.

 

Erfaringsmessig så trenger jeg 6-8 gb ram.

 

 

Må kunne kjøre:

 

- World of Warcraft på maks samtidig som jeg kjører videoopptak. Må håndtere høypopulasjonsområder ned med et stort antall spillere. Samt kunne starte raskt ved eventuell kræsj eller strømbrudd. Og gjerne med nettleser med 10-15 faner oppe samtidig.

- Nye pc-spill av alle sorter

- Bør kunne vare en stund

- Må tåle høye sommertemperaturer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Setter opp en liste til deg, kommer hvert øyeblikk. Ettersom du ikke har spesifisert det, går jeg ut ifra at du trenger operativsystem, men ingen eksterne komponenter (skjerm, mus, tastatur etc.)

 

Lagde en liste til deg denne inneholder alt unntatt skjermkort, da HD 6870 trolig er det greieste valget i dag, men få har det på lager. Du kan enten kjøpe det separat hos MPX, som har det på lager, eller jeg kan finne et nytt kort til deg.

 

Listen ender på ca 10000 hos Netshop pluss ca 2000 for skjermkort pluss frakt fra to butikker.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...