Gå til innhold

Datamaskin til Solidworks 3D og rendering, bygge eller ferdigpc?


Anbefalte innlegg

Hei Er dessverre bare sporadisk innom dette eminente forum, men har nå innsett at min "bærbare"(!) HP nx9420, nok snart bør pensjoneres/ omplasseres. I og med at jeg benytter den til Solidworks, og også til Solidworks Simulation, så tar enkelte ting litt mere tid enn ønskelig.. (bør vel egentlig stryke "litt" der..). Så; da er jeg på PC jakt, SW har endel anbefalte Skjermkort (de har en side på det emnet her) , men jeg

 

 

En fullt ferdig PC; Fujitsui arbeidsstasjon.

(Fujitsu CELSIUS W480, ATI FirePro V4800,Xeon X3470,8GB RAM,1TB HDD,DVD±RW,Keyboard,Mouse,W7 Pro 64-bit).

 

eller noe slikt:

 

Ifra DustinHome; DUSTIN DATAPAKKE INTEL I7 950/6GB/80GB SSD + 1TB/GTX 460 SLI... Der er jeg usikker på grafikkortet, men ser andre steder at det tar open g l4.1 og endel andre krav som Solidworks stiller... OS; Win 7 Pro 64, kommer jo i tillegg.

 

Beklager bryderi, men håper på innspill, og endel hjelp her, er ikke låst til de jeg har sett på, har tidligere benyttet komplett.no, psdata.no, mpx.no og er også fornøyd med disse..

 

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fujitsu'n så ikke dum ut den. Stod at skjermkortet støttet GL4.0, men trenger du GL4.1 så bør du jo sjekke opp dette. Ellers så er jo skjermkortet og prosessoren gull her.

 

Hadde du i tillegg hatt SSD som OS/program-disk så har du en GOD PC!

 

EDIT: Ser jo nå at den leveres med SSD også, så da ville jeg sagt løp og kjøp.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Jeg ble også litt imponert av den Fujitsuien, men nå er jeg ikke noen stor datanerd, da. Virker det, så kjører jeg det så lenge det holder, uten å savne noe, en enkel datasjel altså... Solidworks 2011, skal fungere "greit" på det grafikkortet. (trenger ikke nødvendigvis open gl 4.1). Så er den jo ferdig skrudd, med OS... Bare å koble opp 2 skjermer, tut og kjør...(?).

En SSD er noe som også virker kjekt å ha..

 

Takk for ultrakjapt svar forresten... :)

Lenke til kommentar

Fujitsuen ser bra ut. :)

 

Hvis du tenker å rendre mye, vil jeg anbefale å oppgradere skjermkort til Quadro med CUDA.

 

Kjører selv:

i7-720

12GB Corsair

ASUS P6T Deluxe V2

PNY Quadro FX 1800 768MB GDDR3 192-bit

win7 Pro 64 bit.

 

Quadro kortet gjorde enorm forskjell!

 

Gamle maskinen var 2 x Xeon 3,2 GHz med HT, med et Quadro FX3400 256mb Ram uten CUDA. XP pro 32 bit

Testet en rendring i Photoworks. 3 timer på rendring.

Testet samme rendring på nye maskinen. 3.5 min

 

Solidworks støtter foreløpig bare 1 kjerne.

Photoview støtter multi thread.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...