Gå til innhold

Ny Gamer PC!


Anbefalte innlegg

Hei! Det er på tide å kjøpe en gamer pc (for første gang! ^^), så de siste dagene har jeg gjort litt "research" her og der, lest tester og synspunkter til andre folk og rett og slett prøvd å finne det beste PC systemet til budsjettet mitt.

 

Problemet er at jeg er en grønnskolle når det gjelder data og pc-systemer og slikt (dette er min første gang), så jeg trenger deres hjelp. Anbefalinger, råd, tips og synspunkter på dette PC-oppsettet jeg har valgt ut ville vært topp! :)Og ja, skal bygge selve maskinen selv/sette på plass alle de forskjelige komponentene.

 

PC oppsettet:

 

Kabinett - Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort

Harddisk 1 - Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB

Harddisk 2 - Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2

Grafikkort - Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5 (2 stykker)

Hovedkort - ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3

Prossesor - AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Minnebrikke/RAM - Corsair Value DDR3 SO-DIMM 1333MHz 8GB

Strømforsyning - Corsair TX 750W PSU

 

Pris; 9,859 Kroner (kan ikke overskride dette)

 

Håper på hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neimen har du sett! :p Ser ganske likt ut ja,

 

Fant forresten ut jeg trenger en mye bedre strømforsyner, ettersom 2 grafikkort krever ganske mye watt.. Problemet er at en strømforsyner med rundt 1200 watt koster så djevelsk mye. Så jeg vurderer å bytte grafikkort til 2 svakere modeller, eller 1 sterk. Kommer ann på.

 

Kan iogforsåvidt kutte SSD harddisken og heller putte inn en bedre strømforsyner?

Endret av Montseur
Lenke til kommentar

mer enn 750w til 2 5770? jeg har 2 gtx 460 som kjører helt fint på 650w.

Jeg tenkte så at siden ett kort trengte 600 Watt, trengte 2 kort 1200 watt. Hørtes helt usansynnlig ut i mine ører, men jeg er ganske grønn så.

 

Tenkte også at jeg kunne kutte SSD harddisken og bytte den med en ekstra Western Digital, og så heller bruke 2 Sapphire Radeon 6850 skjermkort.

 

Er vel tross alt skjermkortet som er viktigst når det gjelder gaming.

Endret av Montseur
Lenke til kommentar

Liten bump her.

 

Har funnet dette systemet etterhvert som en gamer PC, håper på litt hjelp/anbefalinger angående det.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=860528&su=F9339B73-47E3-4B48-9D1D-7DB892CD0898

 

Til en pris av rundt 10,300. Lurer bare på om strømforsyningen er god nok, og om alle komponentene passer med hverandre. Om det er noen komponenter som kan byttes ut mot andre for en billigere penge og like god ytelse, hadde det vært flott med noen anbefalinger! Men det er viktig at jeg holder meg under 10,300 kroner

 

Kort sagt, trenger anbefalinger og råd her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...