Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har en vennine som sliter med spiseforstyrrelser..

Gjest venn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en vennine som jeg har kjent i litt lengre enn 1 år. Vi tok en pause på 6 månder eller noe, og ikke for en så lang stund siden fikk jeg kontakt med hun igjen. Det viste seg at hun slet litt med vekta. Hun gikk fra 75kg til 53kg og har store inntereserer for kosthold og mat.

Har da ikke sett hvordan hun ser ut, men så lenge hun føler seg bra om seg selv, som egentlig eneste som betyr noe, men det gjør hun ikke. Hun har hele tiden lyst å spise mye, men er redd for å gå opp i vekt. Leggen sier hun burde vært oppe i 60kg'ne.

Skal treffe hun og vi skal snakke litt om trneing og jeg skal lære bort treninslære, men hva burde jeg gjøre? Jeg akspekterer at hun vil være slik, det er ikke noe problem for meg, men tydligvis liker hun det ikke selv og klarer ikke å inse at det ødeleger mye av hverdagen hennes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er min erfaring med spiseforstyrrelser at det er vanskelig å være lekmann og hjelpe i slike situasjoner. Det beste rådet jeg kan gi deg er å undersøke hvilke psykologiske tjenester som er tilgjengelig. Ta gjerne kontakt med en psykolog for å få profesjonell veiledning. Har du kontakt med hennes foreldre og har du uttrykket din bekymring overfor dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...