Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk gjennom strømnettet og gaming?


Anbefalte innlegg

Heisann, vi har flyttet ruteren en etasje ned her i huset, og sliter litt med signalstyrken. Er ikke spesielt glad i gaming over trådløst nett (spesielt ikke med 2/5 streker i signalstyrke), så jeg lurer på hvordan internett gjennom strømnettet virker. Er det mulig å spille online med denne løsningen, eller er den mer tilrettelagt for enkel surfing?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, vi har flyttet ruteren en etasje ned her i huset, og sliter litt med signalstyrken. Er ikke spesielt glad i gaming over trådløst nett (spesielt ikke med 2/5 streker i signalstyrke), så jeg lurer på hvordan internett gjennom strømnettet virker. Er det mulig å spille online med denne løsningen, eller er den mer tilrettelagt for enkel surfing?

 

Jeg har en del erfaring med disse, og etter mye testing under mange forskjellige forhold så har jeg mye godt å si om dem egentlig.

 

Jeg kan selvfølgleig ikke garantere for ALLE mulige forhold. som la7dfa.com sier så er kvaliteten på nettverket avhengig av mange forssjellige faktorer - men det sagt så ja - powerline nettverk vil være egnet til gaming i nesten alle relativt normale hus. Under normale eller gode forhold er responstiden gjerne så lite som 1-3ms, hvilket er tilsvarende et godt trådløst nettverk, og i praksis lite forskjell fra kabel også. Mi erfaring tilsier at det er langt mindre risiko for utfall, lagspikes og slikt over powerline også i forhold til trådløst. Jeg ranker powerline personlig som "nest beste løsning" etter skikkelig kabel så lenge man snakker om bare ren kvalitet av forbindelsen.

 

Rimelige adaptere fåes opp i 200Mbit/sek (teoretisk maks, forvent kanskje halvparten i praksis) hastighet, så i ytelse slår de alle unntagen de aller beste N-standard trådløse nettverkene under ideelle signalforhold.

 

Totalt sett vel verdt pengene om du trenger et alternativ til trådløst.

Jeg tror jeg ville annbefalt å kjøpe dem via nettbutikk dog. Da har du tross alt 14 dagers angrerett, så om det skulle vise seg å ikke fungere slik du tenkte deg så har du ihvertfall muligheten til å oppheve kjøpet om du har tatt god vare på enhet og embalasje.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Det går fullstendigt fint, jeg vil nesten påstå at alt er bedre enn trådløst...

 

Pappa kjøpte to stykker av denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579534 (Altså vi har 6 stykker tilsammen)

 

Litt dyrt...men var vert det..Jeg sitter nå bare noen meter fra ruteren(En liten stue i mellom) og det funker kjempe fint! Vi har ett lite utleiehus ved siden av huset vårt og det funker faktisk helt ut der og, MEN det er ikke alltid det er så stabilt!

 

EDIT: Vi bor på en gård, og en dag har jeg tenkt til å teste det borte i floren vår...høres ganske teit ut men da får jeg testet det ut, den ligger rundt 30-40 meter borte fra huset.

Endret av Umuligt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...