tracert Skrevet 30. juni 2003 Skrevet 30. juni 2003 Noen som vet hvordan man sletter mange brukere samtidig og de tilhørende profilene og hjemmekatalogene ? Hvis jeg velger "delete user" i Active directory users and computers, forsvinner jo verken profilen eller hjemmekatalogen, bare brukeren. På forhånd takk!
XPUserz Skrevet 30. juni 2003 Skrevet 30. juni 2003 Inne på administrative verktøy og datamaskinbehandling kan du slette brukere fra lokale grupper og brukere men vet ikke om de sletter alt. Sett opp en super-konto til meg så kan jeg logge på og prøve litt.
JohndoeMAKT Skrevet 30. juni 2003 Skrevet 30. juni 2003 Skriv "compmgmt.msc" under "Local users and groups" finner du "users" og "groups" (Doh!)
XPUserz Skrevet 30. juni 2003 Skrevet 30. juni 2003 Skriv "compmgmt.msc" under "Local users and groups" finner du "users" og "groups" (Doh!) Hva er forskjellen mellom "users" og "groups" samt "local users and groups" på norsk? Hvor skal jeg skrive "compmgmt.msc" ? Puh!
ha`kke peil Skrevet 1. juli 2003 Skrevet 1. juli 2003 I nettverk med mange brukere? Lag et script eller få tak i et script og tilpass det til ditt nettverk: Brukere som skal slettes, legges i et regneark, som scriptet bruker for å hente aktuelle brukere. Om man har et regneark med alle brukere i og holder det oppdatert, kopierer / limer man brukere over til regnearket neste gang brukere skal slettes. Få tak i et script også for å opprette nye brukere.
scar Skrevet 1. juli 2003 Skrevet 1. juli 2003 Skriv "compmgmt.msc" under "Local users and groups" finner du "users" og "groups" (Doh!) hehe har ikke hatt mye med servere og gjøre du skjønner jeg. legg in active directory som han sier han har og se om du kommer inn på local users and groups. gikk ikke nei. tenkte meg det.
JohndoeMAKT Skrevet 2. juli 2003 Skrevet 2. juli 2003 Skriv "compmgmt.msc" under "Local users and groups" finner du "users" og "groups" (Doh!) hehe har ikke hatt mye med servere og gjøre du skjønner jeg. legg in active directory som han sier han og de om du kommer in på local users and groups. gikk ikke nei. tenkte meg det. Ahh...fuck, det sto AD der ja, da blir det et helt annet prosjekt. Da må du gå inn på instillingene til AD. Settings->controlpanel->administrativ tools->active directory tror jeg. Der skal det være ganske lett å finne det du er ute etter. Dersom du har greid å installe det, så bør du greie å "fikse" det slik du er ute etter.
boza Skrevet 2. juli 2003 Skrevet 2. juli 2003 Har noen funnet ut en god løsnig? Trenger tips til det samme men bare omvendt, å opprette nye brukere i AD som samtidig oppretter hjemmekatalog.
tracert Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Skrevet 3. juli 2003 Problemet er ikke å slette brukere, men å slette hjemmekatalogen og profilen samtidig som man sletter en eller flere brukere. Sletter man en bruker i AD, slettes desverre ikke hjemmekatalogen og profilen samtidig, og man må da gå inn i etterkant og slette disse tingene manuelt. Skjønner?
boza Skrevet 3. juli 2003 Skrevet 3. juli 2003 Problemet er ikke å slette brukere, men å slette hjemmekatalogen og profilen samtidig som man sletter en eller flere brukere. Sletter man en bruker i AD, slettes desverre ikke hjemmekatalogen og profilen samtidig, og man må da gå inn i etterkant og slette disse tingene manuelt. Skjønner? Meg du mener? Jeg skjønner akkurat hva du mener jeg, og trenger det samme verktøyet til det, + omvendt- dvs oprette brukere samt profil mappe + homedirectory mappe. Noen over her er helt på jordet, men som en sier så er det nok scripting som må til med ltt ekstra.
tracert Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Skrevet 4. juli 2003 Nå har jeg funnet et godt verktøy som kan hjelpe oss begge: http://www.usercommander.com/ Kos deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå