Gå til innhold

Lav fps i Bad Company 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har nylig fått et HIS HD 6870-skjermkort, som jeg er litt skuffet over. Har spilt litt Bad Company 2 og fått lav fps (ligger på sånn ca. 25-45 fps) med alt på HIGH og 2xAA og 4xAF. Lurer på hva som er galt, tester o.l. burde tilsi at jeg skulle hatt 60+ fps. :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har nok noe med resten av systemet ditt å gjøre!

Svak prosessor og ikke den sterkeste ram'en. (Mest prosessor vil jeg tro)

Skrevet (endret)

Det har nok noe med resten av systemet ditt å gjøre!

Svak prosessor og ikke den sterkeste ram'en. (Mest prosessor vil jeg tro)

Synes det virker veldig rart, ettersom min venn har en 1-2 år eldre PC enn meg og har Q6600-prosessor og HD 5870-kort, og allikevel har bedre FPS enn meg selv med mer AA. :hmm:

Om jeg ikke husker feil, hadde jeg faktisk høyere FPS enn nå med mitt forrige HD 4870-kort, men det er mulig jeg tar feil.

Endret av magneman
Skrevet

Bad Company 2 krever mye av CPU, og siden trådstarter har en dual-core vil det ikke gå optimalt. Byttet nylig fra en C2D til en Quad med omtrent samme hastighet, og FPS i Bad Company 2 økte med 50-100%.

Skrevet

Tok nettopp 3DMark Vantage og fikk P11159 3DMarks... Til sammenlikning får andre systemer rundt 17000 poeng med samme kort. Tror CPUen trakk ned ganske mye, fikk 14964 i graphics og 6331 i CPU score, så det kan nok stemme at det er CPUen som kanskje er litt dårlig, var ikke klar over at CPUen hadde så mye å si i slike spill. :hmm:

Skrevet (endret)

Bad Company 2 er vel et av få spill som drar skikkelig nytte av flere kjerner, og jeg ble lamslått av forskjellen når jeg byttet til en quad. Jeg hadde en overclocket E6600 @ 3,3, og når jeg puttet inn en firekjerner som kjører på samme hastighet så er forskjellen enorm. Spesielt det kjedelige fps-droppet jeg alltid fikk i starten av en runde er helt borte nå.

Her er en tråd der de diskuterer det samme: http://www.tacticalgamer.com/battlefield-bc2-technical-support-faqs/156335-dual-core-versus-quad-core-bfbc2-abuses-cpus.html

E8500 er en av de sprekeste dual cores der ute, og den kan også overclockes ganske mye hvis du vil prøve å presse ut litt mer juice.

Edit: En bedre link: http://www.overclock.net/pc-games/659536-contagion-review-dual-core-vs-quad.html

Endret av iskaldcola

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...