patbak Skrevet 16. november 2010 Skrevet 16. november 2010 hallo er det lov til å øvelsekjøre med prøve skilter
a_strann Skrevet 16. november 2010 Skrevet 16. november 2010 i utgangspunktet - nei. men kontakter du din lokale vegstasjon og forklarer situasjonen kan de gi deg dispensasjon til det om de er grei.
patbak Skrevet 16. november 2010 Forfatter Skrevet 16. november 2010 hva slags situasjon kan man ha for å få lov til det a?.
a_strann Skrevet 16. november 2010 Skrevet 16. november 2010 jeg skal ikke svare på noe jeg ikke vet, så jeg anbefaler deg å ringe de å spørre har hørt folk få både ja, og nei, så de må da ha sine grunner. du kan eventuelt spørre i hvilke tilfeller man får lov til det.
patbak Skrevet 16. november 2010 Forfatter Skrevet 16. november 2010 ja jeg får gjøre det tusen takk for svaret
PerB Skrevet 16. november 2010 Skrevet 16. november 2010 Her vil svaret sikkert være NEI. En bil med prøveskilt er ikke registert, er ikke nødvendigvis trafikksikker, prøveskilt er bare ment for å prøve bil, frakte bil fra punkt A til B. Kan ikke benyttes til frakt av varer, arbeid etc.
cossiemk1 Skrevet 16. november 2010 Skrevet 16. november 2010 Åssen skilt skal du prøve da? Orddeling er en fin ting
patbak Skrevet 16. november 2010 Forfatter Skrevet 16. november 2010 men med prøve skilter så er den jo forsikret så vis jejgfinne på en god unnskyldnig så går vell det bra
Hansien Skrevet 16. november 2010 Skrevet 16. november 2010 (endret) i utgangspunktet - nei. men kontakter du din lokale vegstasjon og forklarer situasjonen kan de gi deg dispensasjon til det om de er grei. Nei, det kan dem heller ikke. Prøveskilt er i hovedsak for forflytning og prøving av bil. Ikke for å øvelsekjøre med. Som oftest har du kun lov til å være alene i bilen, men ved kjøp/salg eller nødvendig tilfelle så er det lov til å være 2 stk. Men da skal det være avklart med vegvesenet så dem kan skrive det inn i "vognkortet" Endret 16. november 2010 av Hansien
patbak Skrevet 16. november 2010 Forfatter Skrevet 16. november 2010 bilen skal jo flyttes har jo kjøpt den å vis jeg sier det skal væra 2 i bilen til vegvesnet så vet ikke dem hvem som skal kjøre da er den jo forsikret på 2
Hansien Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Forflytning av bil trenger man skjeldent å være 2 stk, så spørs jo om de går med på den. Uansett er ikke bilen forsikret for øvelsekjøring, så det blir ulovlig uansett hvordan du vrir på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå