Gå til innhold

Trenger god/kraftig (gaming/film) bærbar PC til lastebilen (5-15000kr)


KristianF

Anbefalte innlegg

Har fått ny jobb, så er på tide å kjøpe min første bærbar.

Men jeg vet veldig lite om bærbare PC'er, så jeg må nesten spørre her.

 

Siden jeg skal bo i lastebilen nesten 24/7, så bør PC'en klare alt fra spill til filmer og vanlig internet browsing.

 

MAO, kraftig nok til å drive de fleste spill, bra nok skjerm til å se på film, og stor nok skjerm og bra tastatur til vanlig arbeid/browsing/o.l.

 

Pris kan vel være alt mellom 5 og 15000.

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått ny jobb, så er på tide å kjøpe min første bærbar.

Men jeg vet veldig lite om bærbare PC'er, så jeg må nesten spørre her.

 

Siden jeg skal bo i lastebilen nesten 24/7, så bør PC'en klare alt fra spill til filmer og vanlig internet browsing.

 

MAO, kraftig nok til å drive de fleste spill, bra nok skjerm til å se på film, og stor nok skjerm og bra tastatur til vanlig arbeid/browsing/o.l.

 

Pris kan vel være alt mellom 5 og 15000.

 

Veldig gode gaming pc er no

Asus G 73

MSI G600 (husker ikke helt hva nr hva)

Alien ware M11/15/17x

 

Siden du har tenkt å bruke den på lastebilen så vet ikke jeg om du trenger god batteri?

For ingen av de over nevnte pc-ene har noe særlig god batteri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å si det sann

Så har G73 beste kjølesystemet

Mens MSI har best pris/ytelse

og alienware har best kvalitet(er ikke helt sikker) og derfor koster den også en del mer.

 

Vet ikke hvordan forholdene er i en lastebil, om du har pult/skrivebord hvor du kan legge pc'en opp på eller om du må ha den på fanget elns.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om jeg har en Alienware M17x, så tror jeg vil anbefale en Asus G73 eller en G53. Er ikke sikker på om G53 er kommet til butikker i Norge enda, men G73/G53 skal ha et meget bra kjølesystem og en ganske så bra skjerm.

 

Når det er sagt, så mener jeg personlig at M17x har mye bedre skjerm enn min stasjonære PC. For info, min M17x har 2 x HD 5870 skjermkort og den stasjonære har 2 x GTX 460 kort. En annen ting er at skjermen på min stasjonære er en B enqa, og den er vel ca. 4 år gammel da. :innocent:

 

Men som sagt, jeg tror jeg vil anbefale en Asus G73 med GTX 460M skjermkort, ser ut som at de har gått over fra Mobility HD 5870 til GTX 460M kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Asus G73 er et veldig godt kjøp. Elkjøp kan du bare glemme, de har ikke Asus i det hele tatt. Sjekket på diverse nettbutikker, men virker som Komplett er en av de få som har den. De venter inn 27 stk 22. november, dog ubekreftet leveringsdato.

 

Men her har du en oversikt over hvilke butikker som selger G73, mulig det er flere som har den, men i følge Prisguiden så er det de butikkene du finner der. Dessverre er det visst ingen butikker som har den på lager nå.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

jaja, jeg må vel nesten vente litt da.

Jeg ser at ps.no har den på et 'fjernlager', men jeg er redd for at det vil ta lang tid å få det derfra, så jeg tror det er like greit å vente til en butikk har fått en bekrefta dato.

 

Jeg må vel nesten ha en bag/veske og ei mus også. Og kansje en 12v lader. Det er sånne ting som kan være litt billigere. Noe spesielt som er å anbefale der, eller skal jeg bare gå for vanlige, simple "universale" ting?

 

 

Og Tusen Takk til alle som har hjulpet meg!

Endret av KristianF
Lenke til kommentar

Alle nettbutikker opererer stort sett med det de kaller fjernlager - det er de færreste av dem som har et eget stort lager for alt det de selger. En annen oversikt over hvilke forhandlere som har/vil få G73, enten i JH eller JW versjon, finner du her.

 

Har dere for eksempel sett reklamen til NetOnNet? Der noen "ansatte" går rundt og synger i et svært lagerlokale? Det er bare juks - NetOnNet har ikke noe sånt lager. De har i beste fall kanskje et lite ett, der de lagrer de artiklene de vet det er stor omsetning på, til enhver tid. Såkalte fjernlagere, dreier seg i virkeligheten om importørens lager, eller regiongrossistens. Og de fleste nettbutikker får sine leveranser fra de samme fjernlagrene - så derfor ser man at hvis fjernlageret blir tomt for en vare, blir alle nettbutikker samtidig ute av stand til å levere den varen - dersom de da ikke har vært framsynte nok til å hente inn en stor mengde av akkurat den varen til sitt eget lille lager.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Alle nettbutikker opererer stort sett med det de kaller fjernlager - det er de færreste av dem som har et eget stort lager for alt det de selger. En annen oversikt over hvilke forhandlere som har/vil få G73, enten i JH eller JW versjon, finner du her.

 

Har dere for eksempel sett reklamen til NetOnNet? Der noen "ansatte" går rundt og synger i et svært lagerlokale? Det er bare juks - NetOnNet har ikke noe sånt lager. De har i beste fall kanskje et lite ett, der de lagrer de artiklene de vet det er stor omsetning på, til enhver tid. Såkalte fjernlagere, dreier seg i virkeligheten om importørens lager, eller regiongrossistens. Og de fleste nettbutikker får sine leveranser fra de samme fjernlagrene - så derfor ser man at hvis fjernlageret blir tomt for en vare, blir alle nettbutikker samtidig ute av stand til å levere den varen - dersom de da ikke har vært framsynte nok til å hente inn en stor mengde av akkurat den varen til sitt eget lille lager.

 

Og jeg som alltid så for meg at de sang den fine sangen mens jeg bestilte varer derfra, og nå sier du alt bare en er løgn :cry:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...