Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Allmennfaglig påbygging


Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen! Har sett litt på forumet, men uten å lykkes i å finne noe som inneholder det jeg ønsker svar på.

 

Fullførte i fjor et treårig yrkesfaglig løp på videregående(VG1 Elektro, VG2 Automasjon og VG3 Automatiseringsfaget), og har nå i overkant av et halvår igjen av læretiden min, som elektriker.

 

Men - nå tilbake til tema - jeg har ikke lyst å fortsette som elektriker etter læretiden. Har etter halvannet år funnet ut at dette ikke er det riktige for meg. Har derfor lyst å hoppe på et nettstudie hvor jeg kan ta noen fag som privatist.

Har ikke tatt noen fag enda, så derfor må jeg ta disse fagene:

 

Påbygg til Vg3 eller bestått fagbrev

Dersom du har bestått Vg1, Vg2 og Vg3 yrkesfag, eller du har fullført og bestått fagbrev, trenger du et påbygg som består av følgende fag:

 

- norsk muntlig og skriftlig

- matematikk (2P eller T)

- naturfag Vg1

- historie påbygg Vg3

 

Programfag er ikke et krav til vitnemål / studiekompetanse, men kan legges til om du trenger spesiell studiekompetanse eller realfagspoeng.

 

Tatt fra Sonans sine nettsider.

 

Noen flere som har planer om det samme, eller noen som kan hjelpe meg?

 

Takk på forhånd :)

Endret av Oidipus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Dette finner du også på Akademiet.

 

Jeg går selv på allmenn påbygg bare på en offentlig videregående skole. Hvis du har svennebrev så slipper du programfag og gymnastikk, hvis ikke da blir det fullpakke. Allmenn påbygg er tungt, ingen tvil om det, vær forberedt på nynorsk og masse annet skit som død kunnskap som er helt meningsløst. Du får ihvertfall noe ut av det som er det at du kan velge riktig matematikk form.

Lenke til kommentar

Takk for svar Tricell!

 

Sendte mail til skolen jeg gikk på og fikk til svar at jeg kunne gå der så lenge jeg hadde fagbrev. Derfor er det opp til meg å bestå fagprøven før 31.mars, eller kan jeg melde meg opp i tilfelle jeg blir oppkalt til fagprøve mellom 31. mars og skolestart 2011/2012?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...