Gå til innhold

Hjelp. Hvilken laptop er best for gaming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser at msi GX 660 ikke er nevnt enda. den fortjener litt oppmerksomhet den og skulle jeg mene. med 6 gig ram, 1tb hdd (2 x 7200rpm raid 0), quad i7, full-hd og 5870 skjermkort er det en serdeles god deal for 13,5k i tilegg er den jo ikke så stor å drasse meg seg som en 17" det glorete lyset kan slåes av, og etter hva jeg har lest er kjølesystemet ganske bra.

hadde nok gått for denne, eller muligens g53 fra asus. er personlig litt nvidia fan når det kommer til laptop. men til prisen finner du nok ikke noe bedre enn dette. følger med sekk og mus;)

http://advance.no/Item.aspx?id=4786195

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville også ha valgt MSI GX660 foran GX740, faktisk ... men den også er jo temmelig MSI-glorete da, etter min mening.

Og i og med at MSI klusset så fælt med støy og varme på GTX740, så ville jeg først ha prøvd å finne et par gode tester av den før jeg bestemte meg.

Dere skal huske at også Asus trøblet mye med akkurat det samme på sine gaming-bærbare før G73 ... og designet på dem var også helt på bærtur, etter min smak. Med G73 (og formodentlig også G53) har de fått til det meste helt riktig, "stealth"-designet til tross.

Endret av thomit
Skrevet

Jeg ville også ha valgt MSI GX660 foran GX740, faktisk ... men den også er jo temmelig MSI-glorete da, etter min mening.

Og i og med at MSI klusset så fælt med støy og varme på GTX740, så ville jeg først ha prøvd å finne et par gode tester av den før jeg bestemte meg.

Dere skal huske at også Asus trøblet mye med akkurat det samme på sine gaming-bærbare før G73 ... og designet på dem var også helt på bærtur, etter min smak. Med G73 (og formodentlig også G53) har de fått til det meste helt riktig, "stealth"-designet til tross.

msi har fått ordnet opp i varmeproblemene på gx 740 med en vbios opdatering, så de nyere modellene skal ikke slite med dette, men den er da fortsatt en del dåligere en gx 660. at de ikke har klart å få plass til 2 harddisker i en 17" virker på meg lattelig:P

Skrevet

Synes MSI GX 660 Har tøft design :p. Og man kan til og med slå det av så det blir ingen problemer med det :). Kjøleprosessoren ser mye bedre ut her enn GX 740 ja. Men er det virkelig 3000 kr mer for bedre kjølingssystem og i7 prosessor - mindre skjerm?

Skrevet

Synes MSI GX 660 Har tøft design :p. Og man kan til og med slå det av så det blir ingen problemer med det :). Kjøleprosessoren ser mye bedre ut her enn GX 740 ja. Men er det virkelig 3000 kr mer for bedre kjølingssystem og i7 prosessor - mindre skjerm?

mindre skjerm= mindre å dra på. etter min mening er jo hele poenget med laptop at det faktisk skal være greit å flytte på den.

jeg sitter på gx640 selv, og jeg tenkte som deg. nå sitter jeg å angrer. og 3000 kroner er vel godt investert etter min mening.

3 kanals ram og mer ram.

doble lagringsplassen, og i raid for mye bedre hastighet.

bedre opløsning,

bedre kjøling > overklokk for bedre ytelse i spill.

mye bedre høytalere( de i gx 640 suger i allefall balle)

LED bakgrunnsbelysning i stedet for lcd

en prosessor som faktisk er en god del bedre, og har dobbelt så mye cache

denne har usb 3

denne modellen finnes også med 1 harddisk og en svakere cpu + mindre ram. den er og bedre enn gx 740, men hadde jeg vert deg hadde jeg gjort meg selv den tjenesten og klemme til det lille ekstra;)

her er nå i det minste den andre, om du alikevel skulle ha lyst til å kutte ned på pengebruken:

http://advance.no/Item.aspx?id=4752835

sjekk opp prisguide(kelko.no etc) før du bestiller, for jeg vet ikke om advance er den beste siden å bestille i fra;)

Skrevet

Tusen takk for tipset :). Men hvorfor kjøpte du ikke GX 740? Skjermen er større, lavere pris, men kjølesystemet trekker vel ned mye. Og at du vil ha en mindre skjerm for at den skal være letter å ta med noe som jeg er litt enig i. Har du prøvd å koble GX 640 din til en større pc skjerm? Det er noe jeg vurderer når jeg er hjemme. Hvis jeg kjøper en GX 660 og kobler den til en 22 tommers pc skjerm, blir det vel like bra grafikk? :D

Skrevet

foresten så er det pain in the ass å ha forskjellig oppløsning på skjerm til pc og ekstern skjerm, alle spill, wallpapers etc fucktarder og må stilles om HVER GANG for å se bra ut:/

Skrevet (endret)

Tusen takk for tipset :). Men hvorfor kjøpte du ikke GX 740? Skjermen er større, lavere pris, men kjølesystemet trekker vel ned mye. Og at du vil ha en mindre skjerm for at den skal være letter å ta med noe som jeg er litt enig i. Har du prøvd å koble GX 640 din til en større pc skjerm? Det er noe jeg vurderer når jeg er hjemme. Hvis jeg kjøper en GX 660 og kobler den til en 22 tommers pc skjerm, blir det vel like bra grafikk? :D

yess, klin like bra grafikk, sett at oppløsningen er lik på begge skjermene, noe jeg regner med at den er(du har vel full-hd skjerm? kjøpte ikke gx740 fordi jeg mener dette er en bedre maskin:P kjølinga er ca. like god, og jeg har overklokka skjermkortet her til å være bedre enn 5870, selv om dette er. 5850 1680x1050 er også litt daff oppløsning til 17" laptop, og da blei det denne:) i tillegg en bare glemme å bære en 17" i en sånn skulder bagg. det går greit med en 15", i tillegg har jeg en 15" bagg te nesten 2000 spenn så måtte jo ha noe som passa:P

edit* gx 640 kosta 8700 mens gx 740 kosta 9300 da jeg bestillte den her i starten av sommerferien. vurderer å legge den ut på finn for 7500 da. vil heller ha nvidia:P er nok litt fanboy serru

Endret av uracoin
Skrevet

yess, klin like bra grafikk, sett at oppløsningen er lik på begge skjermene, noe jeg regner med at den er(du har vel full-hd skjerm? kjøpte ikke gx740 fordi jeg mener dette er en bedre maskin:P kjølinga er ca. like god, og jeg har overklokka skjermkortet her til å være bedre enn 5870, selv om dette er. 5850 1680x1050 er også litt daff oppløsning til 17" laptop, og da blei det denne:) i tillegg en bare glemme å bære en 17" i en sånn skulder bagg. det går greit med en 15", i tillegg har jeg en 15" bagg te nesten 2000 spenn så måtte jo ha noe som passa:P

edit* gx 640 kosta 8700 mens gx 740 kosta 9300 da jeg bestillte den her i starten av sommerferien. vurderer å legge den ut på finn for 7500 da. vil heller ha nvidia:P er nok litt fanboy serru

Så du mener at NVIDIA er best? Hvilken NVIDIA tenker du på da? Hvis det er GTX 460M du tenker på så kan jeg si deg at Radeon HD 5870 er bedre ytelse. Den slår også GTX 480M. Her er en veldig bra link: Radeon HD 5870

Skrevet (endret)

Hvis du tenker på den setningen i øverste avsnitt som sier "...should be the fastest laptop GPU available ..." , så ble det skrevet før GTX 480M kom på markedet, Gamingtalk.

Og GTX 460M kontra HD 5870 har vi diskutert før.

Poenget her er at: Alle disse 3 kortene plasserer seg helt i toppen av grafikkort for bærbare. Forskjellen mellom dem er ikke stor uansett, og det vil avhenge av hvilke spill man spiller, hvilket som er "best". Det er heller ikke så veldig langt ned til eldre kort, som GTX 280/285M, men disse har ikke DirectX11-støtte, naturligvis. Det er ikke så mye å henge seg opp i. Selvsagt, har du av en eller annen grunn en forkjærlighet for det ene eller det andre, AMD eller Nvidia, så kjøp for all del det du "liker best". Men vi andre, som er noenlunde nøytrale på dette her, synes jo at sånt er tullball. Jeg kan godt skaffe meg et AMD-kort jeg, hvis det har en overbevisende høyere ytelse enn det Nvidia-kortet det konkurrerer med, og til noenlunde samme pris. Poenget er at man går for det kortet man mener oppfyller de kravene man har, til en pris som er fornuftig - og da kan det være det samme hvilken av produsentene som har laget kortet.

Så, er man Nvidia-"fanboy", så kjøp GTX 460M. Det er omtrent like godt som HD 5870. Men å hevde at det er klart "bedre", det henger ikke på greip. Eller omvendt. Det avhenger nemlig av hva man bruker kortet til.

Er man ute etter det absolutt beste kortet til akkurat det spillet man spiller mest, så kan man jo sjekke gode, sammenlignbare tester, og velge deretter. Men hva så hvis man samtidig spiller et annet spill, der den andre produsenten gjør det bedre? Sånn som det ligger an nå, så er det jo temmelig klart - for alle andre enn AMD/ATI "fanboys" i hvert fall, at Nvidia har et klart forsprang når det gjelder de nyeste spillene som i stor grad tar i benyttelse DirectX 11-godbitene. Derfor er det ikke så veldig innlysende å hevde at HD 5870 er bedre enn GTX 460M, selv om man kan godt kan hevde at det i det store og hele yter noen få prosent bedre - det blir nemlig klart slått av Nvidia når det gjelder spill som i høy grad tar i bruk DirectX 11.

Osv.

Når man skal sammenligne et kort fra Nvidia og et fra AMD, kan det også være på sin plass å nevne at Nvidia har et par-tre andre fordeler, spesiellt i samspill med Intel prosessorer. Stikkord her er først og femst CUDA og PhysX .

Mitt hovedpoeng, og mitt råd til de som skal kjøpe seg en gaming-bærbar på dette nivået, og som spiller flere forskjellige spill, er at man ikke skal legge så stor vekt på at det sitter et GTX 460M eller et HD 5870 i maskinen. Da bør man heller begynne å sammenligne hva man ellers får av hardware, eller design, eller byggekvalitet. And so on.

Endret av thomit
Skrevet

Sa bare min mening så langt. Kan godt hende jeg har feil eller ingen er enig. Jeg ser på bærbare PC-er omtrent hver dag nå, men finner aldri det jeg vil ha. MSI GX 660 ser veldig bra ut, men så er det det med prisen og at jeg ikke finner den i noen butikker bortsett fra nettbutikker der prisene varierer veldig og det blir mye klaging på grunn av frakt osv. Vet ikke om jeg kan stole på ukjente nettbutikker. Skulle gjerne funnet meg en bra gaming pc som jeg kunne kjøpt ved å dra til selve butikken... Var f.eks. på Elkjøp i går og der har de bare dritt PC-er. Høyeste prisen på bærbar var 8000kr. Ingen hadde et bra grafikkort som kan dra de fleste spill. Det var faktisk en MSI der men det er vel liten sannsynlighet for at MSI GX 660 kommer dit :s.

Skrevet

de fleste nettbutikkkene i norge opptrer profesjonellt, og har hatt god erfaring med både advance og dustinhome mm. men er du i tvil så er det ikke værre enn å ta en telefon til de, eller bare å gå for en du ser de har på lager. vil vel si de fysiske butikkene ofte har dåligere service enn de på nettet. men det er nå bare min erfaring.

når allt kommer til allt synes jeg du skal gå for asus g53 hvis du skal legge 10k i det, og hvis du klarer å klemme ut de 3k ekstra er nok gx660 det store. fysiske butikker holder aldri mål verken på pris eller oppdatert innhold når deg gjelder hardware. i allefall sånn generellt;)

Skrevet

de fleste nettbutikkkene i norge opptrer profesjonellt, og har hatt god erfaring med både advance og dustinhome mm. men er du i tvil så er det ikke værre enn å ta en telefon til de, eller bare å gå for en du ser de har på lager. vil vel si de fysiske butikkene ofte har dåligere service enn de på nettet. men det er nå bare min erfaring.

når allt kommer til allt synes jeg du skal gå for asus g53 hvis du skal legge 10k i det, og hvis du klarer å klemme ut de 3k ekstra er nok gx660 det store. fysiske butikker holder aldri mål verken på pris eller oppdatert innhold når deg gjelder hardware. i allefall sånn generellt;)

Ja har veldig lyst på den :). Har du noen annbefalte nettsider for kjøp av gx660? Forresten ville bare si at jeg synes fortsatt ATI Mobility Radeon HD 5870 er bedre enn NVIDIA GeForce GTX 460M. For eksempel når de testet COD Modern Warfare 2 med Radeon HD 5870 på Ultra grafikk så brukte de i7 prosessor og 8192mb RAM og fikk 48,7 fps. Men på GTX 460M derimot, brukte de i7 prosessor og 12288mb RAM og fikk 41,3 fps. Og det gjelder faktisk ikke bare MW2 ;). 5870 vinner med dårligere prosessor... Men som sagt så er det bare min mening.

Skrevet

Ok, så http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIGX660404NE/msi-gx660-404?scid=11337

denne er gode greier, altså?

Den vil kunne kjøre spill som diablo 3 uten problemer?

Tusen takk.

Den kjører Diablo 3 uten problemer ja. Men jeg ville ha gått får i7 prosessoren som jeg venter på skal komme til en eller annen butikk som jeg vet jeg kan få tak i :o. F.eks. jeg stoler mer på Elkjøp når jeg kan besøke dem på under 40 minutter enn på nettsider som du må sende PC-en din til. i7 prosessoren har bedre ytelse men hvis du ikke trenger så god, holder den ja. Og den er jo mye rimeligere ;). + Sekk og Assassins Creed 2 er jo et bra tilbud :)

Skrevet

Ok, så http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIGX660404NE/msi-gx660-404?scid=11337

denne er gode greier, altså?

Den vil kunne kjøre spill som diablo 3 uten problemer?

Tusen takk.

Den kjører Diablo 3 uten problemer ja. Men jeg ville ha gått får i7 prosessoren som jeg venter på skal komme til en eller annen butikk som jeg vet jeg kan få tak i :o. F.eks. jeg stoler mer på Elkjøp når jeg kan besøke dem på under 40 minutter enn på nettsider som du må sende PC-en din til. i7 prosessoren har bedre ytelse men hvis du ikke trenger så god, holder den ja. Og den er jo mye rimeligere ;). + Sekk og Assassins Creed 2 er jo et bra tilbud :)

Høyres bra ut, takk ;)

Skrevet

Er det noen som vet system requirements for CoD Black ops? Vil gjerne vite om MSI GX660 med i7 prosessor kan dra Black Ops på ultra eller høy grafikk :)

Det vil i så fall ha svært lite med prosessor å gjøre. Har ikke hørt noe om at BlackOps er flink til å utnytte flere kjerner. Det vil som med de fleste spill, være skjermkortet som er flaskehalsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...