Gå til innhold

USB støtte til tastatur


Anbefalte innlegg

Problemer som vanlig ;)

 

Nå har jeg akkurat lagt inn mandrake 9.1 her. Jeg fikk brukt tastaturet mitt helt tiden under installasjonen. Men når jeg kommer til den veiviser dialogen i gnome så er det ikke noe liv i tastaturet. Regner med at det er USB'en som gjør det. Hvordan skal jeg få løst det? har ikke peiling på det her. søkte litt på forumet her, men fant ikke noe vettu svar på det. Jeg har ikke muligheten til å sette på ps/2 kontakt. (Har bare USB porter)

 

 

håper på svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har mulighet til å koble deg til via ssh eller hvis du får skrevet inn i kommandolinja på noen måte, så kan du jo go oss outputten av denne kommandoen (som root):

lsmod

 

MarcelSB

får ikke skrevet noe som helst etter oppstarten til mandrake. Får valgt hvilket OS jeg skal kjøre så starter oppstarten av mandrake og etter det så er det null response.

Lenke til kommentar
Har du USB mus også?

Og den fungerer?

 

Jeg har 2 ingen av de fungerer. Den ene er trådløs og den andre er MouseMan USB. Prøvde å velge de forskjellige under installasjonen også, men fikk ikke noe respons i musa når jeg skulle teste den.

 

Ps alt funker helt fint i Windows, det er det jeg sitter å skriver på her nå.

 

:shrug::shrug:

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan installasjonen av mandrake foregår, men hvis du ikke logger deg inn i X, fungerer USB tinga dine da? Jeg har en mistanke om at xfree86 ikke detekterer USB.

Hvis du finner ut hvordan du kan redigere /etc/X11/XF86Config så skal det stå noe slikt som.....


Section "InputDevice"



# Identifier and driver



   Identifier	"Mouse1"

   Driver	"mouse"

   Option "Protocol"    "IMPS/2"

   Option "Device"      "/dev/input/mice

 

Jeg er ikke sikker på hvordan det blir med tastaturet ditt, men kanskje noe slikt som.....


Section "InputDevice"



   Identifier	"Keyboard1"

   Driver	"Keyboard"  (eller "Standard")

 

Har lett litt rundt etter hva som muligens skal stå i "Driver "Keyboard"", hvis det er USB tastatur, men jeg finner ikke noe relevant, noen andre som vet kanskje?

 

Prøv også å putte inn Mandrake CD'n og se om det finnes noen "repair mode" av noe slag.

Lenke til kommentar

Kjører usb demonen?

 

Klarer du å komme i runlevel 1?

 

Kan du logge inn fra en annen maskin og som root :

 

/etc/init.d/{xdm,gdm,kde} stop

 

Har du montert usbfs i /proc/, i fstab :

 

none /proc/bus/usb usbdevfs defaults 0 0

 

hva sier

 

rpm -qa | grep -i usb

Lenke til kommentar
SuSE har bedre autodetection ja :yes:

 

MarcelSB

Veit ikke om det hjalp så mye jeg. Når jeg skal starte installasjonen så kommer jeg så langt til at jeg får denne linja så skjer det ingen ting!

Har ventet lenge på den, men det skjer ingen verdens ting.

"looking for LiveEval config"

 

 

Skal prøve litt med det som ble skrevet over her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...