Gå til innhold

VDSL2 fra NGT 40/20


Anbefalte innlegg

Har ett snodig "problem" her... Kan virke som http/torrent ikke uploader som det skal.

 

 

 

 

Test 1

 

Laster ned en test fil fra webserveren som er på VDSL2 linja, der får jeg 1250 kB/s

 

Test 2

 

Laster opp på torrent fra VDSL2 linja farten er ca det samme som web 1200-1500 kB/s

 

Test 3

 

Så kommer det rare...

 

Laster ned en test fil på ftp og der får jeg maksfart 2000 kB/s ca.

 

Alle dissse testene er utført fra en server som står på 100 Mbit

 

Hva kommer dette av?

 

Bremser NGT webservere og torrent aktivitet ol.? Modemet syncker opp på 19999 (upload) og 40000 (download)

 

127 meter fra sentralen.

 

:ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte så sperrer torrent programmene upload noe for å få utnyttet download hastigheten maksimalt, i tillegg så må du sjekke om alle porter som torrent programvaren benytter er åpnet.

 

Syncen ser riktig ut den, så tror ikke problemet ligger med nettet, heller software messig.

 

Hadde det samme som det, åpnet porter og stilte inn torrentprogramvaren selv, da gikk det seg til :)

Lenke til kommentar

Hoy,

 

Alle porter og slik er oppe, men jeg har funnet ut at om jeg la inn webserveren på en annen pc i nettverket så "løste" problemet seg. Men jeg kan ikke fatte at en filserver med intel q6600 med en raptor disk som webserveren ligger på har det problemet, uansett så er dette ikke så farlig da jeg ikke har planer om og hoste google akurat :p er bare et jæ**** merkelig problem.

 

Utorrent ble bra etter jeg økte disk cache.

 

Så da kan vi også mao avkrefte at NGT struper. laugh.gif ble litt bekymret

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...