Gjest MariA82 Skrevet 13. november 2010 Skrevet 13. november 2010 Noen her som har vært innlagt på Rasp (Regionalt senter for spiseforstyrrelser, døgnavdelingen, over 18 år.) Hva synes du/dere om opplegget deres? Er de flinke de som jobber der? Hvor lenge er det normalt å være innlagt der, sånn ca.? Er alle jentene som er innlagt der veldig undervektige? (er så redd for at jeg skal være den største av de alle...). Setter stor pris på noen svar
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Ja. Er kjempe fornøyd med opplegget. De som jobber der er helt fantastiske. De er en stø og dyktig personalgruppe. De kan virkelig jobben sin. Innleggelsestiden er individuell. Det vurders forløpende. Husk at en spiseforstyrrelse sitter i hodet. Det kommer inn veldig tynne jenter, tynne jenter og noen nærmere normalvektige. Skal du innlegges?
Gjest MariA82 Skrevet 15. november 2010 Skrevet 15. november 2010 Takk for svar Ja, jeg skal kanskje legges inn, men er bare så nervøs. Jeg er faktisk veldig motivert, men er også veldig redd for at jeg skal være den største jenta der (er normalvektig). Redd for å bli sett ned på, redd for å bli trigget... Hvor lenge var du innlagt der? Må man dele rom? Det vil jeg helst ikke.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2010 Skrevet 17. november 2010 Takk for svar Ja, jeg skal kanskje legges inn, men er bare så nervøs. Jeg er faktisk veldig motivert, men er også veldig redd for at jeg skal være den største jenta der (er normalvektig). Redd for å bli sett ned på, redd for å bli trigget... Hvor lenge var du innlagt der? Må man dele rom? Det vil jeg helst ikke.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Så nå at svaret ikke kom med. Prøver på nytt Du skal ikke bekymre det for at andre skal se ned på deg. Spiseforstyrrelsen sitter i hodet, og det vet alle pasientene.Og det er jo flere normalvektige siden målet er å få alle opp på normalvekt. Ang det med trigging er det noe du må jobbe med. Den jobben kan ingen andre gjøre for deg. Du får selvfølgelig støtte fra personalet, og kan drøfte det med dem. Og så får du jo en behandler.De er helt fantastiske her. Alle har enerom,men er do og dusj på gangen. Kanskje litt rart/ubehagelig i starten, men du venner deg fort til det Innleggelses tiden er variabel. De sier mellom 3 og 6 måneder,men det det evalueres fortløpende. Jeg er på 6 måneden. Er du søkt eller skal du søkes?
Gjest MariAA Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Takk for svar! Deilig å høre at det er enerom... Jeg er ikke søkt ditt enda, men det kan hende at jeg skal søkes dit. Holder på å drøfte det med behandleren min. Lykke til med oppholdet ditt
Bandidos-Pelle Skrevet 19. november 2010 Skrevet 19. november 2010 (endret) Lykke til! Dere har innsett at dere har et problem og er villig til å ta tak i det. Flinke, er dere, jeg heier på dere :] EDIT: Fortell oss gjerne hvordan det går underveis! Endret 19. november 2010 av Bandidos-Pelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå