Gå til innhold

Problemer med å aktivere PS3 mic. Må den være fulladet?


ironkiller

Anbefalte innlegg

hei jeg kjøpte gamestop versionen sin ps3 mic og ifølge bruksanvisninga er det full lada etter 4 timer

problemet er at jeg ikke kan bruke den enda for den gidder ikke koble seg til for det blåe lyset blinker bare en gang

noen som kan forklare dette ? må den vere full ladet ?

og jeg skulle nesten også trudd jeg hadde lada den 4 timer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har noe som heter punktum og komma. Vanskelig å forstå hva du trenger hjelp til. Skal se hva jeg kan hjelpe deg med.

 

På vanlige bluetooth oppkoblinger så må du holde inn på knappen helt til lyset blinker mye på den du vil skal bli tilkoblet. Når den blinker mye, vil PS3'en finne den. Da er det bare å koble til. Noen enheter vil spørre om en kode. 0000 tror jeg er standarden, men les i bruksanvisningen så vil du finne det.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å holde inn av og på knappen helt til den blinker eller gir en slags form for aktivering?

 

EDIT:

 

Du skal ikke ha blutoothen være tilkoblet til med usb, skal være fritt. Du skal holde kanppen inn i ca. 10 sek. Da vil den sikkert blinke. Du må være sikker på at blutoothen er avslått før du holder inn i 10 sek.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Nå er jeg forvirret nettopp fordi jeg ikke skjønner hva du skriver. Sa du ikke at du kjøpte mic til din ps3? Micen din skal være blutoothen. Når du lader micen på din PS3 så må PS3en være på hele tiden og ikke i standby.

 

Micen skal lyse rødt og blått når den er klar til å bli tilkoblet etter du har holdt av og på knappen i 10 sek ca.

Lenke til kommentar

jo det er bluetooth og ps3 står på som vanlig og jeg har micen tilkobla i 7 timer men det røde lyset slukker ikke -.- noe det skal gjøre. om den ikke er tilkobla med usb får jeg ingen reaksjon fra headsettet.

hjelper ikke om den er tilkobla noe den skal vere

kommer bare 1 blå blink og allt blir svart

 

altså dette er gamestop sin version og ikke sony sin

og bruksanvisninga hjelper ikke

Lenke til kommentar

Det er jo en selvfølge at micen ikke blinker når den ikke er tilkoblet med usb ledning. Når du har dratt ut usben, hold av- og på knappen. Den SKAL stå fritt for ledninger. Bare hold den inne helt til det skjer noe.

 

Edit. Micen skal blinke mye (enten blå eller rødt eller begge deler) når du har holdt knappen lenge nok. Ikke bry deg om den er ferdig ladet fordi den sikkert er det. Jeg er rimelig sikker på at du skal holde inn av og på knappen lenge til den blinker mye. Dette er tilfeller for de alle fleste bluetooth handsfree og jeg tror ikke gamestop micen er noe unntak. Det at det bare lyser blått er fordi du ikke har holdt lenge nok!! Om den blinker så må du også gjøre noe innstillinger inne på ps3en. Har du koblet handsfree til en mobil før så skulle man tro at det er samme greie.

 

Jeg vet ikke hvor mange ganger du har spurt om hjelp her, men jeg ser at de som har prøvd å hjelpe deg på dette forumet sliter med å hjelpe deg siden du ikke gjør som de vil at du skal gjøre. Dårlige formulerte setninger som ikke gir gode nok forklaringer angående problemet gjør det også vanskelig for oss å hjelpe deg. Å si at du er lat med å sette punktum og komma er drøyt

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

La meg ramse opp på en lettvint måte til deg å forstå på.

 

*På Ps3en din, gå inn på innstillinger-->tilbehørsinntillinger-->Administrer Bluetooth® enheter.

*Trykk på Registrer Ny Enhet.

*Start scanning

*Nå går du til micen din og hold knappen opptil 20sek til den blinker fort og IKKE TIL DEN LYSER. Om det ikke skjer noe, gjør det en gang til. Det er viktig at micen din er avslått før du holder knappen inne.

*Ps3en vil nå oppdage micen din om du har gjort det riktig. Trykk på den.

*Nå vil den antageligvis spørre om kode. Den vanlige koden er vel 0000, men sjekk bruksanvisningen om det er feil. Koden SKAL stå i bruksanvisningen.

*Vent til den synkroniserer seg og voila, da er den klar til bruk.

*Du kan teste micen ved å gå inn på innstillinger-->tilbehørinnstilling-->innstilling audioenhet.

 

Om denne posten ikke hjelper så gir jeg opp. Jeg er rimelig sikker på at det er dette du må gjøre. Står sikkert også lignende på bruksanvisningen din.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Jo, en ting jeg kom på nå. Noe enheter blinker ikke, men man kan høre dette gjennom hodetelefonen/høytaler på micen. Hører du et pip så er det vanlig automatisk tilkobling mellom to enheter. Holde du inne lenge vil du hører flere eller lengre pipelyder. Dette vil da få micen/headsettet til å søke etter nye tilkoblinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...