Gå til innhold

BankID sluttet plutselig og fungere i google chrome


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+129837

hvis du leser vg nett, så hadde de en listne over programmer som har mest sikkerhetshull, den øverste av dem var google chrome.

det er best å skaffe noe annet enn chrome. bruk firefox, internet explorer, eller "den sikreste" Opera.

Lenke til kommentar

hvis du leser vg nett, så hadde de en listne over programmer som har mest sikkerhetshull, den øverste av dem var google chrome.

det er best å skaffe noe annet enn chrome. bruk firefox, internet explorer, eller "den sikreste" Opera.

Pffffff! Dummeste jeg har hørt.

Google Chrome 3.0 Googles Chrome er en meget godt konstruert nettleser der hver enkelt fane/vindu er skilt ut som en egen prosess. Hvis en arkfane eller et vindu krasjer, vil ikke det føre til at hele nettleseren krasjer. Løsningen er også en fin gave til alle som sitter på maskiner med flere kjerner - det merkes på responsen. Når det gjelder kompatibilitet oppfører Chrome seg eksepsjonelt godt. Nettleseren strekker seg langt for å støtte de seneste webstandardene, og nettleserens stabilitet er også upåklagelig. Vi hadde imidlertid satt pris på om nedlastingshåndtereren kunne gjenoppta avbrutte nedlastinger på samme måte som Firefox kan. Google har satset hardt på å oppfordre til utvikling av tilleggsmoduler for sine nettapplikasjoner. Det hadde vært fint om muligheten til å utvikle tilleggsmoduler ble tilgjengelig for Chrome også. Vi har egentlig ingenting å utsette på Google Chrome. Dette er en meget gjennomført nettleser fra topp til tå. Ytelsen er i en klasse for seg selv. Men ressursforbruket, oppstarttiden og den generell funksjonaliteten er også så god at vi anser Chrome for å være den beste nettleseren på markedet i dag. Best i test.

 

EDIT: On topic

Jeg har aldri fått nettbanken til å fungere i chrome. Bruker FF til nettbank, og chrome til alt annet!

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Hei. Har et litt merkelig problem her. For noen dager siden sluttet plutselig bankid og fungere i google chrome (fungerer ikke etter formatering engang).

 

Vet ikke om det er noe med java? Men bankid fungerer helt fint i IE, og andre java-programmer fungerer i chrome.

 

Noen som har peiling?

 

Skjer det samme med meg.

Sist jeg sjekket sto det på siden deres at Nettbank ikke støttet den siste versjonen av Google Chrome. Kommer nok tilbake, inntil videre bruker jeg IE :)

Lenke til kommentar

den vg sitaten du hentet er et år gammelt.......

 

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10019010

her er pr dagens dato.

 

Nevertheless:

Nettleseren Chrome har ifølge listen hatt 76 rapporterte svakheter hittil i år.

 

Listen baserer seg på databasen til amerikanske National Institute of Standards and Technology.

 

Databasen samler informasjon om alle sikkerhetshull som fører til at programmer må lappes, og som dermed krever at brukerne må oppgradere PC-en sin for å sikre den mot angrep.

Hullene blir rapportert inn fra sikkerhetsselskaper og hackere, og som oftest delt med omverdenen når det aktuelle programmet er blitt oppgradert.
Som Sverdlove sier, betyr ikke nødvendigvis flere innrapporterte hull, at produktet er mindre sikkert å bruke. For det første blir hullene som oftest lappet. For det andre er det langt mer sannsynlig at en hacker velger å angripe for eksempel Internet Explorer-brukere enn Chrome-brukere, ettersom det finnes langt flere av førstnevnte.

 

 

Og sist men ikke minst:

 

hvis du leser vg nett, så hadde de en listne over programmer som har mest sikkerhetshull, den øverste av dem var google chrome.

det er best å skaffe noe annet enn chrome. bruk firefox, internet explorer, eller "den sikreste" Opera.

 

 

Henger ikke på greip. Bruk Chrome!

 

Men tilbake OT. Har nettbank fungert for dere andre i Chrome? Jeg ringte DnB ang. dette, og de sa at eneste løsning er å bruke en annen nettleser!

 

EDIT: Det er dog en stund siden nå

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...