DesertGlow Skrevet 29. juni 2003 Skrevet 29. juni 2003 Jeg har et stort problem med Windows XP SP1 (NTFS) hvor jeg blir nektet tilgang til både filer og kataloger. En del av katalogene er trolig et resultat av feilede Windows Updates og får navn av typen "29f1daa04126a9fb77e" (inneholder gjerne en mappe som heter "sp2"). Mappene får jeg ikke slettet og ikke gått inn i (access denied). I andre mapper har alle filene blitt totalt låst, og jeg får ikke åpnet dem og ikke forandret egenskaper. Noen som har noen peiling på hva dette er for noe slags problem og/eller hvordan det kan løses?
DesertGlow Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Skrevet 29. juni 2003 Kommer du inn i mappene via dos? DOS er ikke NTFS-kompatibelt. Har ikke forsøkt med NTFS-DOS
Geggi1 Skrevet 29. juni 2003 Skrevet 29. juni 2003 Prøv å forandre dem i propertys slik at de blir slettbare. Eller du kan prøve å rename dem for så å slette dem.
tjoo.. Skrevet 29. juni 2003 Skrevet 29. juni 2003 DOS er ikke NTFS-kompatibelt. Har ikke forsøkt med NTFS-DOS Vet at dos ikke er NTFS kompertabelt, det jeg mente var "NTFS-DOS". Enn får du tilgang til filene gjennom command prompt
DesertGlow Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Skrevet 30. juni 2003 Får ikke avinstallert SP1 (ikke lagt inn backup filer - må uansett kjøre reinsatallasjon om et par dager grunnet nye prosessorer) NTFS-DOS gir bare lese-tilgang uansett, hjelper meg fint lite. Ellers får jeg ikke forandret properties eller renamet dem. Som sagt: Access denied.
DesertGlow Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Skrevet 30. juni 2003 Hmmm, etter å ha lekt en del med sikkerhetsrestrreksjonene til NTFS klarte jeg endelig å overbevise den
Smb Skrevet 30. juni 2003 Skrevet 30. juni 2003 -Hvordan gjorde du der, desertglow? Jeg har og et problem som hører til under samme topic: Hvorfor får jeg ikke tilgang til mappen "Syem Volum Information" som ligger i "root" på hver partisjon. Har winXp pro, Sp1. Jeg hadde nemlig lite diskplass på en partisjon, og slettet noen filer, for å bli kvitt den meldinga. Har aldri lagt til, eller endret noen filer på den partisjonen, og nå får jeg meldingen om lite diskplass igjen!, har en liten anelse om at det er mappa "System Volume Information" som bruker plassen, og kunne derfor tenke meg å få slettet hele mappa...men siden jeg får opp meldinga "Access denied" får jeg ikke slettet mappen .
DesertGlow Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Skrevet 30. juni 2003 -Hvordan gjorde du der, desertglow? Jeg har og et problem som hører til under samme topic: Hvorfor får jeg ikke tilgang til mappen "Syem Volum Information" som ligger i "root" på hver partisjon. Har winXp pro, Sp1. Jeg hadde nemlig lite diskplass på en partisjon, og slettet noen filer, for å bli kvitt den meldinga. Har aldri lagt til, eller endret noen filer på den partisjonen, og nå får jeg meldingen om lite diskplass igjen!, har en liten anelse om at det er mappa "System Volume Information" som bruker plassen, og kunne derfor tenke meg å få slettet hele mappa...men siden jeg får opp meldinga "Access denied" får jeg ikke slettet mappen . Denne mappen er vel en del av system-restore-informasjonen hvis jeg ikke husker feil. Det lureste for å unngå at disse mappene øker i størrelse er å skru av System Restore. Gjør du dette tror jeg du også får slettet mappene. Ellers brukte jeg info fra denne siden og tok eierskap hvis dette var nødvendig og/eller gav full tilgang til grupper/enkeltbrukere på mappene. Dette vil trolig ikke fungere på den mappen du snakket om hvis System Restore er aktiv.
Smb Skrevet 30. juni 2003 Skrevet 30. juni 2003 Takk for svar, desertglow. -Men jeg har allerede skrudd av system restore (og alle disse teite egenskapene i winXP), og den mappa bare utvider seg...før kjørte jeg win98se & xp på samme maskin og da gikk jeg bare inn i win98 og slettet mappene....men det at system-restore tok opp plass var ikke noe problem på den tiden...nå har jeg kun winXp pro på maskina mi.... Er det noen som vet hva en må skrive ved dos-prompt'-en for å slette mapper/filer? Hvor får jeg tak i ntfs-dos? -Er dette bare ett program, som jeg kan kjøre på en (boot)diskett, eller...?
Smb Skrevet 8. juli 2003 Skrevet 8. juli 2003 Fikk det til, slik som du sa, desertglow. -Måtte gjøre slik at jeg fikk eierskap, som du har skrevet :smile:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå