Gå til innhold

Selvbygg - Tilbakemeldinger på oppsett


Anbefalte innlegg

Var for en stund siden veldig oppdatert på denne fronten og fulgte med på det aller meste som kom ut, leste reviews, hjalp forumfolk og venner. Jeg kjenner at jeg har synket en god del, så vil gjerne ha tilbakemeldinger på komponentene jeg har satt sammen

 

Hovedkort

Asus Rampage III Extreme, X58

- Ankommet

 

CPU

Intel Core i7 950 Quad 3,06GHz

- Ankommet

 

GPU

Asus Radeon HD6870 1GB GDDR5

- Bestilt

 

RAM

Mushkin DDR3 6GB Ridgeback (PC3-12800 3x2048MB 1600MHz. (6.8.6.24))

- Ankommet

 

PSU

MIST 1000W Modular rev.2

- Ankommet

 

SSD

OCZ 50GB SSD PCI-E 4x MLC

- Ankommet

 

Blu-Ray spiller

Lite-On Blu-Ray Writer IHBS112-37

Blu-Ray/DVD Writer, SATA, 12x, Bulk

- Innspill?

 

Resten har jeg. Denne pcn vil bli brukt til gaming, design (Photoshop/Illustrator), video (Premiere Pro etc.) og generell surfing/bruk av pc. Den vil bruke 2xVW225N ASUS skjermer via DVI, og noen 500GB disker for lagring (Samsung 250GB/500GB)

 

Har dere innspill til dette? : ) Vil bestille så fort som mulig, så fint med kjappe svar. Laptopen min var ikke helt glad i Black Ops, _litt_ lagg og plutselig shutdown pga varme.. :p

Endret av ovinn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med P6X58D-E? http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Hovedkort/Intel-Socket-1366/ASUS/ASUS-P6X58D-E,-X58,-Socket-1366-DDR3,-ATX,-SATA-6Gb-s,-USB30,--3xPCI-Ex-43432.aspx

 

Pengene imellom bruker du etterhvert på en H70 vannkjøler med 2 gode stille vifter for å overklokke i7 litt, og få en stillere maskin.

 

Er det ikke lurt å kjøpe minne x3, trippelkanal for x58?

feks 6 Gb Cas 6^^ http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Minne/DDR3-1600Mhz/Mushkin/Mushkin-DDR3-6GB-Redline-PC3-12800-3x2048MB-1600MHz-68624-40927.aspx (cas 9 på 2000 mhz visstnok) http://hardwarelogic.com/articles.php?id=5597&page=4

Lenke til kommentar

Endte opp med å bytte ut minnebrikkene, og legge til en prosessorkjøler og terminsk pasta. De har jo selvfølgelig ikke grafikkortet (ubekreftet) eller prosessoren (fjernlager) på lager så må nok vente litt med å spille gitt.. Hehe, om det blir vannkjøling senere er godt mulig. Men da vil jeg kjøpe fullt system og kjøle alle komponentene med vann : ) Tror laptop står for tur etter denne oppgraderingen her!

 

Men takk for opplysning Stone, kom på når du skrev dette med trippelkanal at jeg hadde jo lest dette et sted : )

 

- Asus Rampage III Extreme, X58

- Intel Core i7 950 Quad 3,06GHz

- Asus Radeon HD6870 1GB GDDR5

- Mushkin DDR3 6GB Ridgeback PC3-12800

- MIST 1000W Modular rev.2

- OCZ 120GB SSD PCI-E 4x MLC

- Noctua NH-D14 CPU Kjøler

- Arctic Silver 5 Terminsk Pasta

- Artic Silver Arcticlean Rensemiddel

 

Er fortsatt åpen for forslag! Ordren blir nok ikke sendt i første omgang pga lagerstatus

Endret av ovinn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Legg på fem-seks disker til, noen vifter og drev. Har ikke 1000W tilsammen på dette oppsettet, men jeg tenker at istedenfor full styrke på en 500/800W PSU kan heller 1000W PSUen kose seg litt. Mindre støy og mindre varme

Mener og ha lest at den kraften som ikke blir utnyttet av PSU blir omgjort til varme, mao, en 1000w kan fort bli varmere enn en 600w som er relativt godt lastet.

 

Er likevel uenig i at 500w burde holde (noe det sikkert gjør), men som du selv nevner så oppgradere du nok ved senere anledning og da er det greit og ha en god del ekstra å gå på.

En kvalitets PSU (corsair eller silverpower) på rundt 750w (+/-) bør holde i bøtter og spann :-)

Uansett, ordren er lagt inn og varene er bestilt ^^,

Lenke til kommentar

Og fått! : ) Mangler bare en SATA Blu-Ray brenner og grafikkortet (problemer med levering.. gaah). Anbefalinger til Blu-Ray brenner? Prisen er ikke så nøye..

 

Angående PSU, så jeg er veldig fornøyd med MIST! Har hatt 500W i den gamle stasjonære i en del år nå (ikke modulær) og det er nok grunnen til at jeg kjøpte MIST nå og. Kom pakket inn i fin eske, og selve PSUen kom i en fin pose. Modulærkablene var og pakket inn i en fin pose med rom for de forskjellige kablene. Ellers var Corsair vurdert!

 

Jeg tok en risk mtp kjøleren jeg kjøpte, den var virkelig SYKT stor! Det var på håret at jeg fikk plass til den : p

Lenke til kommentar

Har nå sett litt rundt, men aner ikke hva som er bra eller ikke. Har funnet et par alternativer, men er selvfølgelig åpen for innspill!

 

Lite-On Blu-Ray Writer IHBS112-37

Blu-Ray/DVD Writer, SATA, 12x, Bulk

 

Plextor Blu-ray leser/brenner PX-B940SA 12x lese 8x brenn

 

Har ikke sett på prisen, men vil ha en god brenner/spiller til oppsettet mitt. Skal være rask og kunne gjøre det aller meste.

Lenke til kommentar

Prisen er ikke noe å tenke på, vil bare ha anbefalinger til hva jeg skal kjøpe : )

 

Har og begynt å gruble litt på skjermkort, for vil ikke vente på 6870 lenger om jeg finner et bedre kort nettbutikkene har inne. Har sett på GeForce GTX 480 (Link) og kanskje Radeon HD 5870 (Link/Link2). Hva er lurt å gå for, hva er mest problemfritt og best til video/bilderedigering og spilling? : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...