Gå til innhold

Vurderer å starte å importere matvarer fra andre land for selge i butikker. Vansklig?


surtei

Anbefalte innlegg

Hei, har det sånn etter å ha bodd/besøkt flere land de siste årene at jeg har funnet noen mangler på norske dagligvarer sitt utvalg, varer jeg tror garantert hadde solgt som flesk. Dette handler om italienske og indiske matvarer. Hvordan skal jeg gå frem for å selge denne ideen til store matvare kjeder? Tenker ideelt på kjeder som Rema og Kiwi. Må jeg regne med ett stort startkapital? Viss jeg får tak i disse matvarene la meg si 10 kr boksen, så må jeg plusse på kostnader til frakt, noe som jeg vet meget lite om. Viss vi sier 10 kr bokser for det og. Hvor mye kan jeg få for å levere dette videre til kjeden? Lurere å konsentrere seg om en enkelt butikk i starten? En god venn av meg eier to Rema butikker, burde jeg i starten prøve å få det inn der, eller er det noe han ikke har mulighet til på grunn av regler innad i Rema?

 

Jeg har lekt litt med denne tanken de siste månedene, men kan godt hende dette er umulig for meg som enkeltperson å få til. All hjelp tas hjertelig imot 

 

Ps, viss denne er feilpostet er det bare til å flytte den.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, har det sånn etter å ha bodd/besøkt flere land de siste årene at jeg har funnet noen mangler på norske dagligvarer sitt utvalg, varer jeg tror garantert hadde solgt som flesk. Dette handler om italienske og indiske matvarer. Hvordan skal jeg gå frem for å selge denne ideen til store matvare kjeder? Tenker ideelt på kjeder som Rema og Kiwi. Må jeg regne med ett stort startkapital? Viss jeg får tak i disse matvarene la meg si 10 kr boksen, så må jeg plusse på kostnader til frakt, noe som jeg vet meget lite om. Viss vi sier 10 kr bokser for det og. Hvor mye kan jeg få for å levere dette videre til kjeden? Lurere å konsentrere seg om en enkelt butikk i starten? En god venn av meg eier to Rema butikker, burde jeg i starten prøve å få det inn der, eller er det noe han ikke har mulighet til på grunn av regler innad i Rema?

 

Jeg har lekt litt med denne tanken de siste månedene, men kan godt hende dette er umulig for meg som enkeltperson å få til. All hjelp tas hjertelig imot 

 

Ps, viss denne er feilpostet er det bare til å flytte den.

 

Hei!

 

Ikke glem at det er toll og avgifter på de fleste matvarer +mva. Så matvarene blir fort veldig dyre å importere.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvordan skal jeg gå frem for å selge denne ideen til store matvare kjeder? Tenker ideelt på kjeder som Rema og Kiwi. Må jeg regne med ett stort startkapital?

 

 

Jeg liker ikke å være pessimist, men jeg tror dette blir vrient. De store matvarekjedene får varene sine fra Norgesgruppen, og sjansene er store for at hvis du kommer med en god idé, så blir det enten nei, eller så bare snapper de ideen og importerer selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...