Gå til innhold

Frakt fra B&H


Anbefalte innlegg

Vurderer å handle fra USA. Ser at man kan velge mellom UPS, FedEx og International Express Mail (Vanlig postjeneste). Etter å ha lest endel om UPS på forumet her, har jeg blitt veldig skeptisk til om de er til å stole på. Men hva med de andre, noen som har kjøpt noe fra B&H og fraktet på en av de andre måtene?

FedEx er flere hundre kroner dyrere enn UPS. Hva er det man får for det?

 

Syns det sto at man ikke fikk tracking ved vanlig posttjeneste, stemmer dette?

 

Hva med moms/fortolling. Tar det lengre tid med vanlig postgang i forhold til de andre?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nautica: Gjelder dette også pakker fra B&H (Pakkesporing på vanlig post)?

Shipments sent via US Postal Service can take significantly longer than with UPS or FedEx to reach their destination and cannot be tracked.

Jeg er som sagt svært skeptisk til UPS i Norge selv om jeg ikke har sett noen erfaringer fra akkurat der jeg bor. Hvis man får sporing på vanlig post forsvinner mitt hovedargument mot posten.

Lenke til kommentar

Jeg er som sagt svært skeptisk til UPS i Norge selv om jeg ikke har sett noen erfaringer fra akkurat der jeg bor. Hvis man får sporing på vanlig post forsvinner mitt hovedargument mot posten.

 

Undrer meg litt over denne skepsisen. Jeg vet ikke hvor mange pakker UPS i Norge håndterer i løpet av en dag, men tipper at det er mange.. De som går galt hører man jo ofte om da kundene vet å rope både tydelig og høyt. Det er selvsagt fint, får kanskje UPS til å ønske å bli bedre.

 

De langt fleste forsendelsene går helt problemfritt, 2 til 3 dager fra du bestiller til du sitter med varene i handa. De fleste sjafører i mitt distrikt ringer før utlevering, dette betyr at jeg kan omdrigere leveransen til f.eks jobben. Sørg bare for at avsender skriver telefonnummeret ditt på forsendelsen.

 

Og nei, jeg har ikke noe med UPS eller fraktbransjen å gjøre, men bestiller mye fra utlandet, spesielt USA og Tyskland.

 

Lykke til uansett hvilke forsendelsesmåte du velger

Lenke til kommentar

Muligens skepsisen er overdrevent i forhold til hva som er realiteten. Men når man leser sånn som dette føler jeg at det egentlig er på sin plass. Og nå har jeg ikke ressurser til å drive en kamp mot UPS ei heller råd til å bli frastjålet en pakke. Muligens de andre er like ille, men de verste historiene lar i hvertfall vente på seg.

Lenke til kommentar

Nautica: Gjelder dette også pakker fra B&H (Pakkesporing på vanlig post)?

 

 

Alle pakker jeg har fått fra usps har hatt pakkesporing,men du kan jo for å være sikker sende en mail til BH.

 

Edit:har vært et par forsendelser hvor ikke pakkesporing har vært mulig,det gjelder der hvor selger annonserer med "free shipping".

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hvorvidt UPS er til å stole på eller ikke er som Windows Vs Linux, det er en motesak å synes at UPS er mer slemme en andre fraktselskaper.

Det kommer mest an på lokale forhold egentlig, hvorvidt UPS driver selv eller har en lokal underleverandør som leverer pakkene.

Her jeg bor er UPS supersmooth mens FedEx/TNT er helt jalla, da en enten må hente pakkene selv hos lokal leveransefirma eller de blir sendt til mitt lokale postkontor som tar et par ekstra dager.

 

Så en bør egentlig sjekke mer lokale erfaringer, så om en bor i Bergen bør ikke UPS-kautokeino være en pekepinn på deres service :)

 

Og det kan fort blir dyrt med alle fraktselskapene om du først har skikkelig uhell..

Lenke til kommentar

 

Det kommer mest an på lokale forhold egentlig, hvorvidt UPS driver selv eller har en lokal underleverandør som leverer pakkene.

 

Det er her kjernen i problemet er,UPS bruker innleide fraktselskaper til utkjøring på mange av rutene.

 

I løpe av et år fikk vi på jobben ca 40 pakker med UPS,og omtrent alle ganger måtte den nye sjåføren ringe og spørre hvor vi holdt til.Vi hadde ingen problemer med leveransene,men så har ikke varene noen allmennverdi heller.Før var det et selskap/sjåfør som leverte noen år,men de priset seg ut av konkurransen så de mer lugubre transportselskapene har tatt over her.

 

Om varen kommer fram eller ikke har ikke så stor betydning,det viktige er om befrakter er villig til å foreta en gransking,opptre saklig og erstatte bortkomne varer.Noe UPS ikke har gitt inntrykk av og være de siste årene.

 

En annen ting man burde også være oppmerksom på er at om man får varer eller ikke så må man betale mva og gebyret,mva kan man søke toll og avgiftsdirektoratet om og få tilbakebetalt,men det tar veldig lang tid.

Lenke til kommentar

Har ikke hørt noe om hvordan fraktselskapene opererer i området hvor jeg bor (Aust-Agder).

Men frakttid er ikke hele historien. Hvordan selskapet har opptrådd i ettertid ved en konflikt (les:tapt pakke) utgjør også en faktor. Og her ser jo UPS helt ubrukelige ut, når de går til søksmål for å få betalt moms på en pakke de har rota bort sier det noe om en forferdelig bedriftskultur.

Noen som har noen tapte pakker som har vært fraktet via FedEx som kan forklare noe om hvordan de opptrer?

 

Spurte B&H om sporingsnummer på International Express Mail (USPS/Posten), og det fikk man IKKE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...