Gå til innhold

Spørsmål anng. istallering av drivere til hovedkort


bærger

Anbefalte innlegg

Sikkert et sabla dumt spørsmål, men det får stå sin prøve. Jeg har installert windows 7 64-bit og lurer på hvilke drivere til hovedkortet (Asus P5Q deluxe) jeg må installere? CD'n som fulgte med hovedkortet støtter ikke W7 64-bit så jeg må laste ned...MEN:

 

For eksempel lyddriver: SoundMAX 2000B Audio Driver V6.10.2.6585 for Windows 64bit - jeg har jo lyd! Hva er denne til?

 

Eller hva med LAN? Jeg er jo på nett! Eller SATA drivere: Marvell 6121 SATA Driver V1.2.0.69 for 32/64bit Windows7 - trenger jeg denne ;)

 

Svaret er sikkert ja på dette men hadde satt pris på en kort forklaring om noen gadd. Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du installerer nyere OS følger det gjerne med en del standard-drivere for komponentene dine, slik at systemet ditt i det minste kjører. Det er ikke sikkert disse driverne utnytter maskinvaren optimalt (merkes kanskje best på skjermkortdrivere), og det lønner seg ofte å installere de nyeste driverne for de aktuelle komponentene. Selv om ting fungerer med de driverne du har installert, så kan det hende du får bedre ytelse med nyere drivere fra produsenten :)

Lenke til kommentar

Når du installerer nyere OS følger det gjerne med en del standard-drivere for komponentene dine, slik at systemet ditt i det minste kjører. Det er ikke sikkert disse driverne utnytter maskinvaren optimalt (merkes kanskje best på skjermkortdrivere), og det lønner seg ofte å installere de nyeste driverne for de aktuelle komponentene. Selv om ting fungerer med de driverne du har installert, så kan det hende du får bedre ytelse med nyere drivere fra produsenten :)

 

Se der ja, akkurat det svaret jeg trengte :o) Takk skal du ha...nå må jeg finne ut hvorfor eSata-utgangen ikke fungerer...installere SATA-drivere kanskje! Høres ut som en lur plass å starte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...