Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en bruker 60 sekund lengre tid på å boote enkelte ganger


Anbefalte innlegg

(Har et innlegg under Windows7-kategorien også, som går på det samme.)

 

Jeg opplever altså at pc'en annenhver gang bruker 60 sekund lengre tid på å boote, dvs fra 'Loading Operation System...' til Logon.

Prøvde WinBootInfo for å få logget hva som skjedde under boot, og så ut fra logg-filene der at det ikke var noe som helst foregikk i den tiden, den bare står og gjør ingenting.

Hvis det er et hardware-problem så burde dette ha oppstått hver gang(?), og ikke annenhver gang.

 

Jeg spør - så får jeg se om jeg får svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du koblet til noen eksterne hardisker ol, så kan du jo prøve å koble de ifra før du booter for å se om ikke loadtiden blir kortere.

 

Jeg har erfaring med at noen typer hardisker,det være seg eksterne eller andre ekstra hardisker internt i maskinen noen ganger kan trege ned load/boot tiden til windows.

 

Er du kjent med bios så kan du gå inn der også for å sjekke boot rekkefølgen din, sett kun din primære windows disk til å boote, alle andre stasjoner kan deaktiveres.

 

Ellers kan du jo ta de vanlige triksene som ofte er virus scanning av alle stasjoner, kjør gjerne ccleaner også og en eller annen form for registry cleaner (ccleaner har dette valget)

 

husk alltid backup før en gjør noe utenom det "vanlige"....

 

gl..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...