Gå til innhold

Så vanskelig det skulle være med mms og internett? HTC Desire, Ludo Mobil


Anbefalte innlegg

Jeg oppretter ny tråd. Nå er jeg rimelig drittlei etter å ha kløna med det her i en evighet.

 

Starter med å huke av av "mobilt nettverk" slik at det er påslått, og går deretter inn på "mobile nettverk"-menyen. Velger "GSM/WCDMA auto" under nettverksmodus og Ventelo som nettoperatør..

 

Deretter inn på "navn på aksesspunkt". Etter at jeg har kløna litt står det nå to APN'er der, Ventelo Internett som har en grønn dott og Ventelo MMS uten grønn dott.

 

Gikk inn på Ventelo Internett, og der skal alt jeg har skrevet inn være identisk med det som står i bruksansvisningen til Ludo.

 

Jeg har fått opp en H med pil opp og pil ned helt øverst på telefonen. Betyr dette at internett-innstillingene fungerer? Pilene er grå, av og til hvite.

 

Så går jeg inn på MMS-APN'en. Der skal også alt jeg har skrevet inn være riktig. Men hva gjør jeg videre nå? Jeg har prøvd å sende MMS, men får bare feilmeldinger. Bruksanvisningen sier ikke noe mer.

 

Har også prøvd å motta mms-oppsett fra Ludo, er det noe som funker? Jeg tror jeg lastet ned noe og trykka på alt som kom opp. Plutselig hadde jeg noe som heter Feature Booster også.

 

Edit: ble tipset om å sette på dataroaming (sier meg nada og nevnes ikke i bruksanvisningen).

 

Prøvde å sende MMS, men får feilmelding. I rullegardin-greia står det "Skjultavsenderadresse" og "ny multimediemelding". Fikk nå en SMS (?) fra "Anonym" hvor det står "Failed to retrieve the message".

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...