Gå til innhold

Hamster og sånn


Anbefalte innlegg

Det er utrolig tregt på hamsterforeningen sitt forum for tiden så jeg prøver meg her..

 

Jeg leter etter min første hamster (som har vist seg å være vanskelig å finne), og jeg lurer på noen ting.

 

Er dette buret ok til en syrisk/gullhamster?

HB5961_1_Zoom.jpg

Målene på det er 80x50x80cm

Om jeg henger noen hengekøyer der eller noe, kan den fortsatt slå seg veldig mye om den faller ned eller tåler den det? Er de smarte nok til å ikke klatre i taket for så å slippe?

 

Om det buret er for stort, hvilket bur anbefaler dere? :p Har ferplast criceti 15 og ferplast mary, men vil heeelst kjøpe nytt.

 

Gnager hamster på absolutt alt?

Hvilken mat er best? Bruker versele laga til alle mine andre gnagere, men vet ikke om de har den beste hamstermaten..

 

Hvilket hjul er best? Har sett på sånn trehjul og wodent wheel.

Hva innreder man et hamsterbur med bortsett fra hjul, do, soveplass, matskål og drikkeflakse?

Liker de best drikkeflaske eller skål? :dontgetit:

 

Kan hamster hoppe? xD

 

Hva er greit å vite om hamster? Har lest gjennom alt på hamsterforening.no og store deler av forumet men lurer på om noen har erfaringer å dele..

 

Skal de ha mineralstein ol?

 

Noen som vet om noen i Norge som har veldig langhåret hamsterhann som IKKE er creme? Kan dra ganske langt for å hente, kullet jeg eeegentlig skulle ha fra er i Oslo og jeg bor i Sandnes(rogaland).

 

Og så siste spørsmål som er litt OT, er luxshoppen.dk en trygg plass å handle?

 

Maaange spørsmål her, håper noen kan svare... :)

Endret av Nochan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette buret ok til en syrisk/gullhamster?

Målene på det er 80x50x80cm

Om jeg henger noen hengekøyer der eller noe, kan den fortsatt slå seg veldig mye om den faller ned eller tåler den det? Er de smarte nok til å ikke klatre i taket for så å slippe?

 

-Buret virker flott det, og jada, en hamster tåler visst mer enn man skulle tru. Jeg hadde et Jenny Rottebur til min hamster, og der er det relativt høyt oppunder taket. Og hun hadde en vane med å klatre i taket, og...falt selvfølgelig en del ganger. Ingen problemer.

 

Gnager hamster på absolutt alt?

Hvilken mat er best? Bruker versele laga til alle mine andre gnagere, men vet ikke om de har den beste hamstermaten..

 

-Ikke -alt-, men ikke regn med at det -ikke- blir gnagd på for å si det slik.

Og versele sitt for burde holde det. Om du har mulighet til å gi hamsteren ukrydtret kylling, sirisser, frukt og grønt, så har du et stykk lykkelig hamster.

 

Hvilket hjul er best? Har sett på sånn trehjul og wodent wheel.

Hva innreder man et hamsterbur med bortsett fra hjul, do, soveplass, matskål og drikkeflakse?

Liker de best drikkeflaske eller skål?

 

-TREJHUL! Definitivt! Det lager ikke en eneste lyd, og herregud for en himmelsk opplevelse det er å gå fra de tullete plast hjulene og jern hjulene.

Men, hjulet skal helst ikke være tilgjengelig heletiden, da de har en tendens å få litt ocd av de. Om du kan lage noe den kan klatre på/i så er det ypperlig. Sette kvister opp gjennom buret med stort nok mellomrom til at den kan klatre, sette i tau..slike ting. Og heller få hjulet sitt et par ganger i uka.

Min hamster ville ha skål..drikkeflaske ble nesten ikke brukt. Men så pleide hun å hive korn fra matskåla i vannskåla..så vente litt og spise de bløte kornene... likte vel frokostblanding..

 

Kan hamster hoppe?

 

-Aldri opplevd..men..uhm..de hopper ned om det tells? =p

 

 

Hva er greit å vite om hamster? Har lest gjennom alt på hamsterforening.no og store deler av forumet men lurer på om noen har erfaringer å dele..

 

-hmasterfornening sier egentlig det meste.

Skal de ha mineralstein ol?

-Greit å ha, men ikke nødvendig om den har kvister å gnæge på og variert kosthold.

Noen som vet om noen i Norge som har veldig langhåret hamsterhann som IKKE er creme? Kan dra ganske langt for å hente, kullet jeg eeegentlig skulle ha fra er i Oslo og jeg bor i Sandnes(rogaland).

 

-Kontaktet lokale dyreforretningen? Om de gjør jobben sin så kan de ringe leverandøren og be om en ikke creme langhåret hann. Utenom det vet jeg ikke... =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...