sepersen Skrevet 1. november 2010 Skrevet 1. november 2010 Trenger sårt en erstatter for dagens "treging" og er ute etter rask, stabil og relativt stille kontor-PC. Skal ikke brukes til spilling, eller klokkes på noen måte - kun for surfing, noe enkel bilde- og videoredigering, samt filserver for deling i hjemmenett. Passer dette oppsettet sammen - er det noe som bør byttes ut til fordel for bedre sammensetning - og finnes det innsparinger med tanke på mitt bruk? (har lyst på USB 3.0 og ok fremtidsrettede produkter som kan brukes ved senere oppdateringer..) Cooler Master CM 690 II Advanced Sort AMD Phenom II X4 955 Black Edition Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB Western Digitial Caviar® Green 2TB Corsair HX 650W PSU (Beklager formatet - fikk ikke lagret handlevognen fra Komplett nå) På forhånd takk for svar.
Itspersonal Skrevet 2. november 2010 Skrevet 2. november 2010 Denne maskinen er nok mer enn god nok for ditt behov. Jeg ville derimot gjort et par endringer for å spare penger: -1333MHz value-minne vil være mer enn godt nok for ditt behov. -Corsair TX 550-650W vil være billigere og er av noe bedre kvalitet om jeg husker riktig. Den er derimot ikke modulær, men det er snakk om kun en-to kabler du ikke vil bruke, men du betaler en god del mer. TX versjonen er helt glimrende og i tillegg billig. Ellers ville jeg helt klart byttet kabinett til Fractal Design R3 som har bedre støydemping og tillegg ser litt penere og renere ut. Ellers kan det være noe billigere hos www.dustinhome.no i tillegg til at de har svært god service. (I mine tilfeller har Dustinhome vært bedre enn Komplett på alle punkter, til og med leveringstid)
sepersen Skrevet 2. november 2010 Forfatter Skrevet 2. november 2010 Da har jeg oppdatert listen med nytt kabinett, nye minnebrikker og ny PSU - ser dette da ok ut? Fractal Design Define R3 Black Pearl AMD Phenom II X4 955 Black Edition Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 Corsair Value S. DDR3 1333MHz 4GB CL9 Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Corsair TX 650W PSU Hva mister jeg med tanke på mitt bruk dersom jeg velger ett hovedkort basert på 880G brikkesett mot 890GX - f.eks ett slikt som dette Gigabyte GA-880GA-UD3H, Socket-AM3
Itspersonal Skrevet 2. november 2010 Skrevet 2. november 2010 (endret) Så langt jeg har forstått vil 890GPA ha en fordel om du skulle kjøre Crossfire (8x/8x vs 16x/4x), i tillegg til at 890GPA har en mer PCIe slott enn 880GA. Du har jo antydet at du overhodet ikke kommer til å kjøre Crossfire og jeg ser ikke at du kommer til å trenge den ekstra PCIe slotten heller, så du kan like gjerne gå for 880GA. Endret 2. november 2010 av Itspersonal
sepersen Skrevet 2. november 2010 Forfatter Skrevet 2. november 2010 Takk o'takk for gode tilbakemeldinger. Da går jeg nok for dette dersom ingen andre skulle ha noen andre gode forslag.
Itspersonal Skrevet 3. november 2010 Skrevet 3. november 2010 Takk o'takk for gode tilbakemeldinger. Da går jeg nok for dette dersom ingen andre skulle ha noen andre gode forslag. Som jeg nevnte kan du nok også gå ned på strømforsyningen, spesielt siden du planlegger å bruke det interne skjermkortet i hovedkortet. 450W vil være mer enn nok og 550W hvis du vurderer å kjøpe et skjermkort ved en senere anledning. Corsair TX550W selges til rundt 450,- kr. sist jeg sjekket og til denne prisen er denne et røverkjøp.
Slaps Skrevet 3. november 2010 Skrevet 3. november 2010 (endret) 64GB versjonen av C300 har veldig dårlig write hasighet (355MB/75MB Read/write), mens feks Corsair Force 285MB/275MB/s read/write Ja ening med posten over TX 650Watt er veldig overkill. Bare HK som passer ditt behov http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=593882 Endret 3. november 2010 av Slaps'ærn
Itspersonal Skrevet 3. november 2010 Skrevet 3. november 2010 Hovedkortet er relativt likt Gigabyte kortet både i specs og pris, så dette blir hipp som happ. Begge er gode alternativer. C300 har samme kontrolleren som Corsair Force og skrivehastigheten er nok ikke det som er viktigst i dette tilfellet, men lesehastigheten. C300 har i tillegg Sata 6GB som vil i dette tilfellet være en nevneverdig fordel ovenfor Corsair Force.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå