Gå til innhold

Prisvurdering: Dell XPS M2010 2+ år gammel


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har tenkt til å bytte ut min Dell XPS M2010 med en litt mindre og mer portabel laptop. Tenkte jeg skulle legge den ut for salg, men aner ikke hvor mye den er verdt å legge ut for.

 

Nypris var ca. 23.000 da jeg kjøpte den, og har følgende spesifikasjoner.

 

Intel® Core2 CPU T7200 @ 2GHz

2x 2048 MB DDR2-667 minne

300GB HDD @ 7200RPM

ATI Mobility Radeon X1800 skjermkort, 256MB DDR3 RAM, DVI output, S-Video TV-output

Teac DVD+-RW DVW28SLZ

Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection

SigmaTel Audio (HD Audio)

8 intergrerte høyttalere og subwoofer

Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet Network Adapter

Dell Wireless 350 Bluetooth Module

Integrated 13-in-2 Memory Card Reader

20.1" WSXGA LCD Skjerm med intergrert Logitech 1.3-megapixel web camera @1680 x 1050 pixler

 

Standard avtakbart trådløst tastatur og trådløs mus følger med.

 

I/O Porter:

4 x USB 2.0 ports

1 X IEEE 1394 mini jack

1 x Mic-in

1 x Headphone jack

1 x RJ11 modem jack

1 x RJ45 Ethernet jack

ExpressCard slot

S/PDIF Digital and Analog 7.1-channel audio-out via external module

 

Er ikke noe galt med den da den kun har vært brukt som en skrivebordserstatter og ikke blitt flyttet rundt noe. Eneste er at batteritiden er blitt noe lav (15-30min pt.) grunnet at den stort sett har vært koblet til strøm non-stop. Fant batteri til ca. 770 NOK på nett som må bestilles ved siden av for de som ønsker å dra den med seg rundt.

 

Noen som kan gi en pris som er fornuftig å legge den ut for salg på f.eks. finn.no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bærbar markedet har eksplodert ddet siste årene. Det samme har prisen. Skjermen er stor og sikkert god til å se film på, men ellers er skjermkort for utdatert til nyere spill og prossesor er svak sammenlignet med dagens core i3/i5/i7 prossesorer som dominerer markedet. Når det kommer til selve prisen så vil jeg ikke si noe da jeg ikke er noe ekspert på laptoper. Men ikke forvent allverden...

Lenke til kommentar

Det er godt jeg ikke hadde store forventninger da. :)

 

Jeg leste nå et annet sted på forumet her at det var en "regel" å trekke 30% på innkjøpspris og så deretter 30% per år.

 

Tar man utgangspunkt i det, så havner denne maskina på 7-8000... Tror du det blir for ille å legge den ut for rundt 5000? Har ikke funnet liknende maskiner til salgs noe annet sted, så syns det er utrolig vanskelig å sette riktig pris. Vil jo seff ha mest mulig for den, men vil jo at folk skal ringe på den også. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

uhh, koffertpcen! Savner og drive support på de der ! :tease:

 

Folk inne på forumet her er som oftest veldig kritiske til hardware, jeg vil tro det er reelt og få iallefall 5000 vist ikke over 6000 fra et normalt dødlig menneske.

Ville lagt den ut for salg på finn for iallefall 6000,-, får du ingen hendvendelser så senker du prisen litt etter litt.

I annonsen ville jeg ha fokusert på det positive med maskina, de som ikke har peiling biter på :-)

Lenke til kommentar

uhh, koffertpcen! Savner og drive support på de der ! :tease:

 

Folk inne på forumet her er som oftest veldig kritiske til hardware, jeg vil tro det er reelt og få iallefall 5000 vist ikke over 6000 fra et normalt dødlig menneske.

Ville lagt den ut for salg på finn for iallefall 6000,-, får du ingen hendvendelser så senker du prisen litt etter litt.

I annonsen ville jeg ha fokusert på det positive med maskina, de som ikke har peiling biter på :-)

 

 

der er jeg enig med deg it-Henrik!

 

folk som ikke har peiling, kjøper alt, bare det høres bra ut.:D(sier litt imot meg selv her, men en god selgs tekst kan gjøre under!)

Lenke til kommentar

uhh, koffertpcen! Savner og drive support på de der ! :tease:

 

Folk inne på forumet her er som oftest veldig kritiske til hardware, jeg vil tro det er reelt og få iallefall 5000 vist ikke over 6000 fra et normalt dødlig menneske.

Ville lagt den ut for salg på finn for iallefall 6000,-, får du ingen hendvendelser så senker du prisen litt etter litt.

I annonsen ville jeg ha fokusert på det positive med maskina, de som ikke har peiling biter på :-)

Hvem er interessert i å kjøpe en gammel utdatert slepbar til 6000kr + 700kr for batteri når man kan få bærbare maskiner som er bedre til 5000-6000kr nye?

 

Jeg hadde gitt maks 3000kr for den der. Et udugelig beist som bare kan brukes til kontor-programmer. En netbook kan også kjøre kontor-programmer.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

uhh, koffertpcen! Savner og drive support på de der ! :tease:

 

Folk inne på forumet her er som oftest veldig kritiske til hardware, jeg vil tro det er reelt og få iallefall 5000 vist ikke over 6000 fra et normalt dødlig menneske.

Ville lagt den ut for salg på finn for iallefall 6000,-, får du ingen hendvendelser så senker du prisen litt etter litt.

I annonsen ville jeg ha fokusert på det positive med maskina, de som ikke har peiling biter på :-)

Hvem er interessert i å kjøpe en gammel utdatert slepbar til 6000kr + 700kr for batteri når man kan få bærbare maskiner som er bedre til 5000-6000kr nye?

 

Jeg hadde gitt maks 3000kr for den der. Et udugelig beist som bare kan brukes til kontor-programmer. En netbook kan også kjøre kontor-programmer.

Du peker deg frem som en av de mest kristiske ja? :tease::w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...