Gå til innhold

Laptop som er egnet for gaming


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er dritlei av laptoper som ikke funker som de skal, og som føles som billig plastikk.

Eier for øyeblikket en Acer Aspire 5738ZG, og den suger på absolutt alle måter.

 

Har bestemt meg for å investere i en laptop av et litt kraftigere kaliber, som også har litt byggekvalitet.

 

Jeg har vurdert har du HP Envy 17 og Asus G73, men jeg hører at det finnes en del feil på disse. Budsjettet mitt er på 12k max, gjerne rundt 10 hvis det lar seg gjøre.

 

PCen skal primært brukes til video (HD) og spill (MW2, BlackOps, WoW: Cataclysm).

 

 

Hvilke andre PCer er aktuelle? Vil også gjerne ha innspill dersom noen her har erfaringer me de to jeg nevnte.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Ville ikke gått for HP Envy, hørt den blir veldig fort varm som alle andre HP laptoper. Asus G73jh modellen hadde noen problemer med GSOD, men dette ble fikset gjennom oppdateringer av vBios, men denne modellen er ikke tilsalgs i Norge lenger. Nå selges bare G73jw, som har et litt dårligere skjermkort for spill(ca; 15%); GTX460M, men med oppgradert cpu; i7 740QM. G73 er det beste valget av disse to, pga god kjøling og bedre byggekvalitet.

 

Har ikke hørt at G73JW har noen problemer, bortsett fra noen sjeldne produksjonsfeil.

Lenke til kommentar

Hei

 

Ville ikke gått for HP Envy, hørt den blir veldig fort varm som alle andre HP laptoper. Asus G73jh modellen hadde noen problemer med GSOD, men dette ble fikset gjennom oppdateringer av vBios, men denne modellen er ikke tilsalgs i Norge lenger. Nå selges bare G73jw, som har et litt dårligere skjermkort for spill(ca; 15%); GTX460M, men med oppgradert cpu; i7 740QM. G73 er det beste valget av disse to, pga god kjøling og bedre byggekvalitet.

 

Har ikke hørt at G73JW har noen problemer, bortsett fra noen sjeldne produksjonsfeil.

Dette stemmer så absolutt ikke på min HP envy ihvertfall. Den har holdt seg "kjølig" selv under lange spilløkter med MOH.

Lenke til kommentar

Godt å høre at ikke alle envy-maskiner sliter med overoppheting.

 

Det står nok fortsatt mellom disse to, var nettopp innom dell sine sider for å se på Alienware-PCene, men de er jo en eneste stor vits. Betaler jo 6000 for hardware, og 6000 for styling.

 

Ser du nevner at G73JH ikke lengre er til salgs i norge, Quaric, vet du hvor den kan skaffes?

Lenke til kommentar

Godt å høre at ikke alle envy-maskiner sliter med overoppheting.

 

Det står nok fortsatt mellom disse to, var nettopp innom dell sine sider for å se på Alienware-PCene, men de er jo en eneste stor vits. Betaler jo 6000 for hardware, og 6000 for styling.

 

Ser du nevner at G73JH ikke lengre er til salgs i norge, Quaric, vet du hvor den kan skaffes?

 

Må rette på meg selv der. Ser dustin.no og digitalimpuls selger en versjon av JH til 16000. Vet ikke om det er mulig å få kjøpt den andre steder i Norge.

Lenke til kommentar

Ok. Ser GX660 fåes til en ganske OK pris også. Sliter litt med å velge her...

 

Edit: Noen som vet av noen kommende nylanseringer av bærbare ala dette?

 

Bedre versjon av GX660 kommer iløpet av november, med USB3.0 og i7 cpu, skal kjøpe denne selv. G53 kommer også, men er mer eller mindre det samme som G73jw bare mindre.

 

Det vil nok også komme flere laptoper med Ati 6xxx og nvidia 5xx ut mot Januar om du vil vente så lenge (mest sannsynlig senere for europa).

Lenke til kommentar

Hvordan blir prisen på GX660 som kommer i november?

 

Finnes det noe info om den?

 

Har det forøvrig ikke travelt. Brente meg sist gang og kjøpte laptop med Core 2 Duo rett før i5 kom.

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIGX660405NE/msi-gx660-405 i7 cpu

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIGX660404NE/msi-gx660-404 i5 cpu

 

Mer eller mindre samme datamaskin, bare litt oppgradert med to USB 3.0 porter og i7.

Lenke til kommentar

Hvordan blir prisen på GX660 som kommer i november?

 

Finnes det noe info om den?

 

Har det forøvrig ikke travelt. Brente meg sist gang og kjøpte laptop med Core 2 Duo rett før i5 kom.

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIGX660405NE/msi-gx660-405 i7 cpu

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIGX660404NE/msi-gx660-404 i5 cpu

 

Mer eller mindre samme datamaskin, bare litt oppgradert med to USB 3.0 porter og i7.

Har solgt en del av GX640? (den med 5950 ihvertfall) på jobben faktisk. Så ut til å være en knakende god maskin sånn rent kabinettmessig sett, med solid stål og freshere design enn hva alle bildene skulle tilsi. Virket solid i konstruksjonen når man løftet på den med lite svikt i tastatur, lite vridning i skjerm selv med litt godt trykk på kantene. Hvis 660 følger i samme bane må det bli en god PC.

 

Av de to alternativene ville jeg helt klart valgt i5 modellen pga en liten filleting som er ganske viktig. i5 modellen har integrert grafikk i tillegg til sitt 5870 kort, og dette lar deg beholde en ganske god batteritid når du bare vil surfe litt eller jobbe med enklere oppgaver. i7 modellen har kun det dedikerte kortet og da blir den surrende hele tiden med tilsvarende effektforbruk.

 

edit: skriveleif

Endret av branick
Lenke til kommentar

Kansje en litt random tanke - men jeg tror at om jeg hadde kjøpt nytt nå så hadde jeg basert meg på en SSD. Crucial sin C300 er enormt bra - og til en overkommelig pris (ca kr 1000).

 

Poenget er at tregheten i tradisjonelle harddisker er spesiellt ille i bærbare som vanligvis baserer seg på 5200rpm harddisker for å holde støy og varme og strømforbruk nede. Med en SSD så skipper du jo alle disse probleme og får alle fordelene samtidig. Jeg har erfaring med at en god SSD får selv mange år gamle laptops til å føles som de er lang mer responsive enn en helt ny high-end maskin.

 

Det gjør selvfølgelig ikke så mye for akkurat spilling, foruten raskere lasting av levler osv. men en tusing for at maskinen føles superrask i all annen vanlig bruk er vel verdt det i mine øyne. Avhengig av hva du kjøper kan du kanskje få den i stedet for tradisjonell harddisk også - og da shaver du jo fort av en del hunrelapper fra prisen også.

 

Håper det ikke var off-topic ;)

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...