Gå til innhold

Del din "Bygg selv data" til meg..:)


Anbefalte innlegg

Jeg har mangel på pakker til min hjemmeside "Datakjop.info".

Jeg trenger så mange pakker som mulig!

 

Del din pakke med evt. komplett handleliste..

Om du vil dele den vil du få ditt diskusjon.no navn på innlegget på siden.

Bruk denne malen:

 

[quote]
[b]Navn til pakken[/b]

[b]Pris:[/b]

[b]Denne pakken funker til:[/b] Spillpc? Media redigering?

[b]Pakken er laget av deler fra:[/b] Komplett.no? MPX.no?

[b]Denne pakken er laget av:[/b] Per? Per fra Diskusjon.no?

[b]Annen info om denne pakken:[/b]

Denne pakken holder om du skal surfe? + mediaredigering?

[b]Denne pakken ble laget:[/b] 21Desember 2001?[/quote]

 

Takk til alle som vil hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen pakker som er hensiktsmessige å dele i denne sammenheng, men kanskje noen tips til konseptet.

 

1. Under "Begrepet Data" poengteres det at det å kalle en datamaskin/PC for "dataen" er feil. Likevel brukes både "Hvordan bygge en data", "spill data", "data server" og faktisk i kronen på verket; Datakjøp.info. Dette blir litt rart hvis siden skal respekteres.

 

2. En del skrivefeil og til dels slitsomme formuleringer.

 

3. Uoversiktlige komponent-pakker der du/dere godt kunne ha lagt inn linker, evt. bilder og generelt mer info.

 

Litt kritikk, men dette er vel i startfasen så det kommer seg sikkert. Konseptet syns jeg forøvrig er morsomt :) Kanskje jeg kommer med noen forslag etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen pakker som er hensiktsmessige å dele i denne sammenheng, men kanskje noen tips til konseptet.

 

1. Under "Begrepet Data" poengteres det at det å kalle en datamaskin/PC for "dataen" er feil. Likevel brukes både "Hvordan bygge en data", "spill data", "data server" og faktisk i kronen på verket; Datakjøp.info. Dette blir litt rart hvis siden skal respekteres.

 

2. En del skrivefeil og til dels slitsomme formuleringer.

 

3. Uoversiktlige komponent-pakker der du/dere godt kunne ha lagt inn linker, evt. bilder og generelt mer info.

 

Litt kritikk, men dette er vel i startfasen så det kommer seg sikkert. Konseptet syns jeg forøvrig er morsomt :) Kanskje jeg kommer med noen forslag etterhvert.

 

hehe.. takktakk.. Har kun jobbet med dette i snart 1 uke. Der 5 av dagene gikk til og finne en språk pakke som ikke funket.. Så måtet oversette mesteparten selv.. (Sikkert mye som ikke er oversatt).

 

Dt med PC og data. PC er vell en datamaskin med Windows installert på. Dette skal endres på.. TakkTakk..

 

Dt med at det kanskje er litt rotete.. Vi skal jo egentlig kun legge ut delene du trenger for at du kan kjøpe deg en "Bygg selv pakke".

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker feil var det vanlig på det glade åttitallet å fornorske PC (Personal Computer) til PD (Personlig datamaskin).

 

Etter min forståelse er "computer" det samme som "datamaskin". Jeg antar at prefikset "Personal/Personlig" kom fordi det var behov for å poengtere at man omtalte en maskin til personlig bruk. På tiden uttrykket stammer fra var jo de fleste datamaskiner enorme installasjoner hos bedrifter.

 

En computer/datamaskin kan ha installert forskjellige operativsystemer uten at det endrer hva den faktisk er. Det engelske wikipedia definerer en computer slik:

 

"A computer is a programmable machine that receives input, stores and manipulates data, and provides output in a useful format."

 

(Min oversettelse: En datamaskin er en programmerbar maskin som kan ta imot inndata, lagre og manipulere data, og som gir utdata i et brukende/tjenlig format.)

 

Du vil sikkert ha litt nytte i å sjekke både den norske og engelske utgaven av wikipedia for definisjonen av datamaskin/computer. Vel og merke hvis dette er viktig for prosjektet ditt.

 

I anledning dette flisespikkeriet (som det jo er) så har jeg følgende kommentar:

Når de "unge" (ink. meg som ikke er så ung) bruker uttrykket "data, dataen" i stedenfor datamaskinen tror jeg dette dette har sitt utspring i at "data" bortimot har blitt en allment godkjent forkortelse for datamaskin. Alle skjønner hva det siktes til og hva man egentlig mener når man sier "data" i en gitt kontekst. Det blir litt som å si at man ser på fjernsyn, når det man egentlig burde si er at man ser på fjernsynsapparatet. For hva er egentlig et "fjernsyn"?

 

Håper du/dere får fart på prosjektet - jeg hadde trengt det selv i disse dager!

Lenke til kommentar

hvis du har planer om å drive en slik side kan du ikke legge inn gamle pakker.

Hvis du holder deg rimelig oppdatert på datafronten, lager du noen oppsett, si 5 stk og oppdaterer disse jevnlig.

ikke gjør det vanskeligere og dårligere for at det skal se bra ut, om du forstår hva jeg mener.

 

mine 2 røde femtiøringer

Lenke til kommentar

Jeg sier lykke til, for gud det trenger du.

 

For det første lager du dem ikke selv, og er avhengig av at andre lager oppsett for deg.

For det andre vil det bli utrolig mye arbeid å finne seg en pc.

 

Lag heller 5 oppsett og hold dem oppdaterte, for alle sin skyld.

 

Da blir det jo ikke stort utvalg..

Lenke til kommentar

Hva skal du med ett stort utvalg?

Tro meg, din måte vil mest sannynlig fungere dårlig med mindre du gjennomfører dette ekstremt bra og bruker masse tid og arbeid på det.

 

5 oppsett var mer ett eksempel.

 

Du kan for eksempel lage flerne klasser, eks:

 

Gamer: low end - mid end - high end

Bilderedigering: same as above

kontorbruk

musikkredigering.

 

Hvis du selv holder deg oppdatert og oppdaterer listene selv, vet du hva de inneholder og at dem er verdt det (ivertfall i ditt hode :p noen vil alltid være uenige ^^ )

 

Bruker du andre sine lister må du blandt annet kvalitetssikre, lage ett arkiveringssystem (som er enkelt og fungerer) og skrive kommentarer til hvert oppsett.

Lenke til kommentar

Hva skal du med ett stort utvalg?

Tro meg, din måte vil mest sannynlig fungere dårlig med mindre du gjennomfører dette ekstremt bra og bruker masse tid og arbeid på det.

 

5 oppsett var mer ett eksempel.

 

Du kan for eksempel lage flerne klasser, eks:

 

Gamer: low end - mid end - high end Dette har jeg tenkt på selv :)...

Bilderedigering: same as above

kontorbruk

musikkredigering.

 

Hvis du selv holder deg oppdatert og oppdaterer listene selv, vet du hva de inneholder og at dem er verdt det (ivertfall i ditt hode :p noen vil alltid være uenige ^^ )

 

Bruker du andre sine lister må du blandt annet kvalitetssikre, lage ett arkiveringssystem (som er enkelt og fungerer) og skrive kommentarer til hvert oppsett.

 

 

Vil tenke på alt sammen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...