Gå til innhold

Hjemmecockpit BOENG 737NG


Anbefalte innlegg

En update: Har fått pussa litt meg skal pusse mye mere når jeg får på plass alle rammene på panelet :p her er update med litt pussing (Åhh blir så sliten av og pusse så må kjøpe maskin) men skal pusse mye mere når jeg har fått på plass rammene

Her har jeg fått på plass rammene :p

post-214933-0-95157800-1307892361_thumb.jpg

post-214933-0-38802800-1307892371_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Skal få prøvd og få litt mere info om hva jeg gjør fremover! også vil jeg starte igjen etter jul engang! må kjøpe inn mere MDF! Tenker jeg venter litt med MIP til jeg har fått alle knapper og sånt til den så i mellomtiden så tenkte jeg at jeg skal begynne med sidewalls! Kanskje jeg kan starte med setene imorgen!

 

En tegning av sidewalls

 

 

EDIT: Vis jeg får kjøpt inn MDF plater i morgen så starter jeg så shellet til cockpiten!

post-214933-0-36466800-1324429894_thumb.png

post-214933-0-65236000-1324444341_thumb.jpg

Endret av fsx v1.1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Har fått tak i en 20 tommers flat skjerm gratis på finn.no :p (sa jo at jeg skal finne skjermene gratis på finn.no. Skal starte på sidewall imorgen :) har alle tegningene men er litt i tvil pågrunn av de MDF platene jeg har, jeg veit ikke om det er nok MDF, isåfall må jeg få foreldrene mine til og kjøre for og kjøpe MDF (Og nei foreldrene mine betaler ikke for MDF, det gjør jeg!)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Update!!

Hei!! :D har gåd ganske god stund siden jeg sist oppdaterte tråden, og vil si at jeg er igang igjen :) nå har jeg penger! skal kjøpe MDF 10mm så skal jeg fortsette på side wall :) Får håpe jeg får henta MDF platene imorgen eller den 02.10.2012 :) Jeg har også tenkt om og kjøpe MIP ifra flightdeck solutions. Jeg vil ha noe som er ganske godt detailert og da har jeg valgt jeg går for flightdeck soultions sin MIP kit med nesten alle knapper og brytere! Jeg driver og sparer penger, men jeg vil ikke ha råd til den MIP før i januar 2013 da den er råååå dyr.

Endret av fsx v1.1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Da har jeg kjøpt MIP :)http://www.simworld.pl/shop/product_info.php?cPath=1_4_10&products_id=36 med all elektronikken som trengs! (nesten). Skal også kjøpe MDF 10mm den 15-16 Januar. Grunnen for jeg kjøpte dette og ikke fortsatte på det jeg har kuttet ut er fordi jeg vil ha detailer og så nær ekte som murlig! så derfor gikk jeg for simworld sin MIP for å få realisme! jeg har output kretskort for å kjøre alle ouputs til MIP men har ikke kjøpt input kretskort for knapper og sånt men når jeg får MIP'n så skal jeg skjere ut ramme til MIP av MDF på 10mm og når jeg har fått montert alt så skal jeg begynne å lodde og teste ut outputs for leds :) kommer med masse bilder :). Noe mere dere lurere på? :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Okay! Har nå fått pakken og åpna den og er veldig glad og fornøyd over hva jeg har kjøpt :) Video review kommer senere! Jeg får heller ikke gjort så mye mere uten penger for MDF plate så da må jeg vente i 1 måned, eller se hva jeg får i burdagsgave

 

 

Her er pakken ifra simworld :)

IMG_0126.jpg

 

 

Her er når jeg har åpna pakken

IMG_0128.jpg

 

 

Her må jeg tenge rundt helle ramma på MDF plate for å kutte ramme til den :)

IMG_0130.jpg

 

 

Her er en test av alt bare lagt sammen uten noe som sitter fast! må male de hvite tingene der

IMG_0132.jpg

 

 

Begynnte å montere litt på nedre panel

IMG_0138.jpg

 

 

IMG_0136.jpg

 

 

Sånn her vil det se ut når jeg blir ferdig med nedre panel! NB: Er endå ikke ferdig, Mangler drill og det har jeg ikke her, skal hente den imorgen IMG_0141.jpg

 

 

Bare et bilde som viser dere åssen nedre panelet ser ut og åssen det skal monteres. Må bygge den MIP standen på nytt fordi den er litt for lav og er ikke fornøyd med den.

IMG_0143.jpg

Lenke til kommentar

Update: Jeg får henta litt MDF idag for MIP og MIP standen så blir bygging i helga nå :) de siste dagene etter jeg har fått simworld panelet så har jeg jobba litt med små elektronikk og lodding og kjøpt mere ledninger og multimeter for å måle strøm. Så kommer et par bilder senere idag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...