Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Smarte skjulte funksjoner på biler


Kong_Tom

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

Vel. Ikke har jeg tuklet noe med det og ikke er det noe feil, men å bruke det som parklys sammen med tåkelys, er vel kanskje i gråsonen for hva som er lovlig. Uansett så skal jo tåkelys ikke brukes som kjørelys når det begynner å bli mørkt. Blinklysene slår seg av når jeg slår på hovedlysene.

BTW. Quoter til regler, uten linker, det er idiotisk...

 

Beklager, trodde du visste hva søking var. Her er linken. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=728075

 

Det er ikke i gråsonen. Det er ikke lov å bruke oransje blinklys som parklys. Bilen din har en feil om det er slik som du beskriver.

Bilen har ingen feil, det er slik det skal være på denne bilen, noe som er vanlig på BMW. Står bilen med kun parklys på og en pære er gått lyser blinklyset svak på den siden. Skrur du på nærlys slukker blinklyset dersom ikke pæren til nærlyset også er gått. Er ikke dermed sagt at det er lov å ta ut begge pærene og kjøre med orange parklys....

Vel å kjøre rundt med begge blinklysa på svakt lys er nok ikke lovt. Det er heller ikke lovt å bruke det som parklys da disse skal være hvite, Jeg tror nok heller det er en nødløsning hvis man absolutt må ha på parklys og parklyspærene er vandret heden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...