Gå til innhold

Firenze i November


Seig2

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg vurderer en uke i Firenze i midten av November (16.nov til 22.). Jeg reiser dit hovedsaklig pga. en konsert (i Saschall Teatro) jeg ønsker å få med meg den 17.november.

 

Jeg reiser alene.

 

Jeg er ikke særlig "bereist" og har aldri vært i Italia, og har et par spm.:

 

- Hvordan er været/temperaturen Firenze i november? Kan vel snø om jeg er uheldig?

- Noe som er spesielt verdt å få med seg i Firenze på denne tiden av året?

- Anbefaling av rimelig hotell? (gjerne i nærheten av Saschall Teatro)?

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ja, det er som regel dårlig. Men ikke så kaldt.

2. Il Duomo, Ponthe Vecchio er første pri, Ta deg også en tur i Uffizi-museet, det er kanskje det viktigste museet i hele verden. Eller bare gå rundt og digg atmosfæren og de fine bygningene. Og ta noen barstopp underveis, et glass hvitvin og en is.

3. Smaken er som baken, søk på Trip Advizor.

Lenke til kommentar

Takk for godt svar, notert! :)

 

Jeg har ikke bestillt billetter enda, men planen er som følger:

Avreise: onsdag 17.nov (fly fra BGO til Firenze)

Ankomst: tirsdag 23.nov (fly til BGO)

Overnatting: A Firenze da Paolo (http://goo.gl/YaG7) Men jeg må sjekk ut om de har internett (da jeg må ha tilgang pga jobb på dagtid)

 

Ser at firenze har 10 dager med regn i gj.snitt i november.. så får vel ta med gode klær ;)

 

Kommer til å bruke finn.no for å finne billige flybilletter (billigst er Lufthansa, har klart å finne tur/retur til 1194,-), og hotels.com til å bestille overnatting.

Andre tips?

Endret av anselmo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er mye flotte bygninger osv å se der. Du kan også reise til Pisa eller Venezia med tog. Begge plassene er relativt nærme med tog, så går greit med dagstur. Flott by. Havnet det etter forsinkelser så vi ikke rakk natttoget når vi var på interrail tur :p Ikke kjekt å springe rundt i en ny by kl. 12 på kvelden for å finne en plass og sove!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...