Gå til innhold

HTC Desire - Bytte skjerm?


Aaland

Anbefalte innlegg

Heihei!

Var så heldig igår at jeg mistet mobilen under setet i bilen og ubevisst ødela skjermen da jeg jekket setet ned. Det er et lite punkt på skjermen som er blitt trykket inn, og skjermen reagerer ikke og viser ikke noe bilde. Man kan se tydelige "screen cracks".

Forruten om dette, tror jeg mobilen fungerer, for jeg ble oppringt når HTC'en lå under setet, og det var på den måten jeg fant den.

 

Q: WHAT TO DO?!

 

EDIT: Har svaret på dette, nye Spørsmål på siste post! :-)

Endret av edusau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller, kjøp en skjerm fra eBay og skift selv. Det er drittenkelt, ihvertfall med Desire'en, som er oppbygd nesten som en lagdelt kake.

 

Se en disassembly guide på nettet, kjøp et sett med urmakerskrutrekkere (med torx) og klå ivei.

 

Jeg fikset nexusen min selv, funker bedre enn stock (la på ny kjølepasta, så nå overklokker den også), og har demontert en desire. Jeg reparerte vannskader dog..

Lenke til kommentar

Eller, kjøp en skjerm fra eBay og skift selv. Det er drittenkelt, ihvertfall med Desire'en, som er oppbygd nesten som en lagdelt kake.

 

Se en disassembly guide på nettet, kjøp et sett med urmakerskrutrekkere (med torx) og klå ivei.

 

Jeg fikset nexusen min selv, funker bedre enn stock (la på ny kjølepasta, så nå overklokker den også), og har demontert en desire. Jeg reparerte vannskader dog..

 

Takker for svar Mads!

Ja, jeg tror jeg går for den løsningen å fikse det selv. Har du forresten en ebay-link til en skjerm som passer htc-desire'en? Har funnet noen, men veit ikke hvem jeg burde velge...

 

Sjekk serviceverksted om hva det koster å få byttet skjermen. Så en med tilsvarende sak som nevnte at Tekniker24.net (kjenner ikke til verkstedet) tok 560,- for skjerm og 600,- for jobben.

 

Er ikke så gira på å få noen til å gjøre det for meg, kan like godt fikse selv. Veit du om hvor jeg kan få kjøpt skjermen?

Lenke til kommentar

BUMP

 

Fant ut at jeg trenger:

LCD Screen http://cgi.ebay.com/OEM-New-HTC-Desire-LCD-Display-Screen-Replacement-USA-/320602041774?pt=PDA_Accessories&hash=item4aa55eedae#ht_2697wt_905

Digitizer http://cgi.ebay.com/HTC-DESIRE-TOUCH-SCREEN-REPLACEMENT-DIGITIZER-LIMITED-/400152367511?pt=PDA_Accessories&hash=item5d2af09197#ht_4562wt_1002

 

Q: Noen som vet om en tutorial på hvordan å installere disse komponenentene?

Q: Er det samme skjermen på Google Nexus som på min Htc Desire, da Nexus skjermer er rimeligere?

 

Takker!

Endret av edusau
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

UPDATE:

Nå har jeg fikset desire'en, det gikk som en drøm. Kjøpte delene jeg har linket til lengre oppe og følgt en guide jeg fant på nettet.

Alt fungerer som før.

 

Tenkte og jeg skulle dele linken med andre som kanskje har samme feilen, er en guide med massevis av bilder og forklaringer, alt fra A til Å.

 

http://tjworld.net/blog/htc-desire-tear-down

 

Takker ellers for all hjelp ang. mitt problem!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...