Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

original yamaha dt50r 2009 fusker?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hallo

Nå har jobben med å gjøre mopeden original begynt for fullt. Jeg har nå mekka alt så originalt som går ann :thumbdown: men, får såklart problemer... Mopeden må trilles i gang og når den først starter så går den opp til 4000rpm og er vanskelig å få over 6000-7000rpm. Når motoren er varm og jeg tar ut choken så synker den til normale 1800rpm, men fungerer dårlig ved høyt turtall :nei: Jeg vet at sylinderen er skjært men jeg testet den på den andre sykkelen jeg tok den fra og den fungerte bra med effekt anlegg (gikk greit opp til 10 000rpm). Noen som forstår problemet?

 

Jeg vet at dette var et dumt sted å spør om noe sånt men vet ikke om noen andre steder jeg ikke har lett :p kom gjerne med forslag for hva jeg kan sjekke ;)

 

Dette e det jeg har "sjekket" til nå:

- kjøpt ny tennplugg.

- sveist inn plombering men lurer på om den er for langt inne.

- "teipet" igjen luft filteret for å få det til riktig størrelse igjen.

- byttet til en skjært original sylinder.

- drevet tilbake til 62.

- har sikkert gjort mer jeg ikke kommer på akkurat nå :S

Endret av steff1232145
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten å ha sett på sykkelen kan jeg garantere deg at det er sylinderen.

 

Prøv å få på en sylinder med stempel med nye ringer og ordentlig toppakning så tror jeg du er i mål....

Skrevet (endret)

Hvis den er SKJÆRT skal det ikke engang være mulig å starte den, fordi stempelet sitter helt fast i sylinderen.

Varmeskjært kan den være, men tviler...

 

Noe sier meg at du har feil dyse og at du ikke har sveisa riktig plombe, så den er for stor eller sitter feil

Endret av Strandern
Skrevet

Hvis motoren hadde vært skjært hadde du aldri fått start, fordi det er da som det blir sagt her; stempelet er helt låst.

Sannsynligvis er det feil dosering så jeg ville sjekket dyse og luftfilter/inntak. Originaldyse på denne er 80. Ellers kan det være du har gjort noe feil da du sveiset inn plomba. Er ikke sikker, men kan tenke meg at dersom den sitter for langt inne så blir ikke motstanden riktig (siden plomba har en spesiell form).

 

Men sjekk at alt er vel med gasseren og doseringen du :-)

 

Mvh

bellduck

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...