Gå til innhold

Fullt WiFi signal, men ingen internett!


Tronuk

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har koplet opp min "gamle" stasjonære pc opp til et trådlåst nettverk via en usb adapter. Routeren og adapteren er Dlink. Ettersom jeg har innstallert driveren og programvaren fra CD'en som fulgte med, har jeg koblet meg opp til det trådløse nettverket, og får FULLT signal, men når jeg åpner mozilla firefox eller internett explorer, får jeg beskjeden "Tjener ikke funnet". Har prøvd å restarte router og pc'en uten hell. Jeg kommer meg på internett på min andre pc, men altså ikke på denne stasjonære.

 

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriv cmd i "kjør" feltet i startmenyen. Skriv så ipconfig /all i det sorte ledetekstvinduet som popper opp.

Noter deg hvilken ipadresse trådløskortet har fått og hvilken ipadresse gatewayen har, skriv resultaten i denne tråden.

 

Peisa på med hele greia!

 

Windows IP-konfigurasjon

Verstnavn... Stian

Primær DNS-suffiks...

Nodetype... Nei

WINS proxy aktivert... Nei

 

Ethernet-kort Trådløs nettverkstilkobling 2

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks :

Beskrivelse .... Dlink Airplus G DWL-G122 Wiereless Adapter<rev.E>

Fysisk addresse .... F0-7D-68-18-3C-CC

DHCP aktivert... Ja

Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja

IP-adresse...192.168.0.179

Nettverksmaske... 255.255.255.0

standard gateway... 192.168.0.1

DHCP-server... 192.168.0.1

DNS-servere ... 192.168.0.1

Leasingavtale mottatt .... 28. oktober 2010 20:16:34

Leasingavtale utgår ... 28. oktober 2010 20:17:34

Lenke til kommentar

Du har fått tildelt en gyldig ipadresse. Gatway og DNS adressene er også riktige så det kan være problemer med dns oppslag som gjør at du ikke får kontakt når du prøver en webadresse.

Du kan prøve å blanke ut adressefeltet i en browser helt å skrive ipadressen til f.eks www.vg.no som er 195.88.54.16

Hvis du får opp vg da så ville jeg prøvd å slette dns tabellene med å åpne et cmd(ledetekst) vindu og skrive

ipconfig /flushdns slik at maskinen må bygge opp dns tabellene på nytt.

 

Du kan jo prøve å pinge vg via cmd også med ping www.vg.no, hvis det ikke funker prøv ping 195.88.54.16

 

Hvis du ikke får svar på www.vg.no men får svar på 195.88.54.16 så er det definitivt et dns problem.

Lenke til kommentar

Du har fått tildelt en gyldig ipadresse. Gatway og DNS adressene er også riktige så det kan være problemer med dns oppslag som gjør at du ikke får kontakt når du prøver en webadresse.

Du kan prøve å blanke ut adressefeltet i en browser helt å skrive ipadressen til f.eks www.vg.no som er 195.88.54.16

Hvis du får opp vg da så ville jeg prøvd å slette dns tabellene med å åpne et cmd(ledetekst) vindu og skrive

ipconfig /flushdns slik at maskinen må bygge opp dns tabellene på nytt.

 

Du kan jo prøve å pinge vg via cmd også med ping www.vg.no, hvis det ikke funker prøv ping 195.88.54.16

 

Hvis du ikke får svar på www.vg.no men får svar på 195.88.54.16 så er det definitivt et dns problem.

 

Takk for svar

 

Ingenting av det du nevnte fungerte. Jeg prøvde å skrive ip i adressefeltet, men fikk samme beskjed. Prøvde "ping www.vg.no" Og får beskjeden "ping-forespørsel kan ikke finne vert www.vg.no". Når jeg pinget ip'en via cmd kom det opp "Forespørsel avbrutt. Forespørsel avbrutt. Forespørsel avbrutt. Ping-statistikker for 195.88.54.16: Pakker sendt = 4, mottatt = 0, tapt = 4 <100% tap>

 

Noen andre tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...