Gå til innhold

Spørsmål om kobling mellom TV og anlegg


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ny TV (LG 50PK350). Fant ut at den ikke har "vanlig" lydutgang slik jeg hadde på den gamle, men kun en optical digital out (vet ikke om det er navnet, men det står i hvert fall det, dette er som dere kanskje skjønner ikke helt mitt felt).

 

Har dere noen triks for å få koblet TV'en til anlegget ut fra bildene her? Eller blir jeg nødt til å kjøpe nytt anlegg (ja, det er gammelt)?

 

jAgFQ.jpg

 

kqifD.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja tror det blir billigst for deg å kjøpe en slik en: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44345

koster ca 35 dollar (210 kr).. de sender fraktfritt :) Bestilt masse av dem tidligere og nå i det siste, og de leverer relativt raskt :)

 

Med denne enheten er det bare å koble den optiske kabelen fra tv og inn på boksen, så analogt ut til forsterkeren :) "plug and play"..

 

Det hørtes ikke dumt ut nei :) Har handlet der før, men da for noe under 200, men husker ikke om de skriver reel pris på pakken eller ikke? Er det noe fare for at man må betale toll og greier? Hvis ikke er det nok bare å kjøre på, samt kjøpe en optisk kabel, naturligvis.

Lenke til kommentar

De merker pakken med "gift" altså at det er en gave.. men det er litt dumt pga tollvesenet er klar over at nesten alle asiatiske nettbutikker gjør dette,, men jeg har aldri hatt noen problemer med dette,,,

Men du kan sette en anmerkning om at de skal prise varene til 30 dollar.. da vil du komme under den latterlige tollgrensen på 200 kr.. (noe det snart kommer en endring på)..

Lenke til kommentar

Du er kanskje klar over det, men en del tv sender kun ut lyden fra den innebygde tuneren via den optiske utgangen. Siden du ikke har antenneledning tilkoblet, antar jeg at du bruker eksterne kilder. Dermed er det ikke sikkert at du får noe lyd fra den optiske utgangen.

 

Frode

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...