Gå til innhold

SONY DCR-PC120


Anbefalte innlegg

Mulig dette ikke er rett forum (?), men prøver likevel.

Jeg har (endelig) skaffet meg kamera. Dette har som kjent Bluetooth funksjon. Jeg har en Ericsson T68i. Jeg får søren meg ikke Bluetooth-funksjonene mellom kamera og telefon til å funke. :grumpy: Kameraet sender til telefonen og telefonen mottar. Men får oppgitt på kameraet at telefon nummeret mitt er opptatt. Noen som har peiliing på dette her? :-? Jeg har Telenor på mobil og Nextgentel på mail. Innstillinger? Får heller ikke sendt mailer. Jeg er frustrert!! :evil:

Takker alle som gidder å svare. :yes:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Ikke utviklet i Norge? Bluetooth går ikke over nett, kun lokalt mellom enhetene. Enten har du bluetooth eller så har du ikke det. I dette tilfellet har begge enhetene Bluetooth.

Jeg har faktisk samme kameraet og telefonen selv også, så gi tilbakemelding hvis du får det til, Muffin100... (hva er det forresten du skal bruke BT-funksjonen til?)

Lenke til kommentar

Det er helt riktig som RikkyRally sier. Bluetooth (BT) har ingenting med mobilnettet å gjøre. BT er ment som et skritt videre fra infrarød (+ andre funksjoner).

 

Den eneste jeg kan se som kan gjøres ved å koble sammen et videokamera med mobil via BT er at du kan sende stillbilder tatt med kamera til venner med MMS.

Lenke til kommentar

Hei! Plinge: Jeg er veldig fornøyd med kameraet. Men ikke bruk zoomen for mye, da blir det helt håpløst å holde kameraet i ro. :-?

Men Bluetooth har jeg fremdeles ikke fått til å funke enda. Og det irriterer meg veeeelig. Hadde vært kjekt å sitte på stranden i Spania, ta et bilde og sendt via T68i. Den skal jo liksom fungere som modem. Men men, har prøvd alle innstillinger og greier, men ikke søren. Min søster har samme, de får det heller ikke til. Det som forundrer meg, er at ikke Sony forhandlere eller teleselskapene har noen råd å gi om varene de selger. :grumpy:

Lenke til kommentar

heisann... hørt at bluetooth teknologien ikke er helt 'up to date'.. Hørt før at ting ikke kan finne hverandre.. mange forskjellige firmaer som lager dette... ikke helt kompatibelt nei!!! :( Testet dette selv med ip55 kameraet.. funket ikke. fikk kameraet inn på pc'n.. og t68i fikk på pc'n oxo... men ikke kamera til tlf.. hmm.. problem dette her..

Lenke til kommentar

Problemet mitt er ikke at ikke enhetene finner hverandre. Kameraet fant mobilen og mobilen fant kameraet. Men det er innstillingene jeg har problemer med. Uansett hva jeg prøver av PPP og blabla, så får det ikke kontakt videre. Telefonen mottar signal fra kameraet, men det stopper der. Da får jeg beskjed fra kameraet at PPP-innstillingene er feil. Så hvis det er noen her som har fått det til, så gi endelig beskjed.

Lenke til kommentar

Jeg har fått dette til med 6310, s55 og t610.

Her følger en rask forklaring

 

1. Gå inn på network funksjonen i kameraet. (pc120)

 

2. Velg setup

- Bluetooth setup

- select

- +New

- Velg mobilen din (husk å ha bluetooth på på mobilen og at den er søkbar!)

- skriv inn bt-pin f.eks. 1 - så kommer en dialog opp på telefonen "angi bt pin for dcr-pc120" skriv inn 1 på telefonen.

 

Nå har du parret mobilen og kameraet.

 

3. Gå inn på network Setup.

- i ID skal det stå 1

- i TEL No. skal det stå 21405060

- trykk exit

 

4. Nå er du klar for å surfe på internet med kameraet.

 

 

Håper dette hjelp mange!

 

:D

Lenke til kommentar

Her er et nummer som er billigere å bruke.

 

 

se http://telenormobil.no/tjenester/tmi/beskr...velse/index.jsp

 

Telenor Mobil Internett

 

 

- mobiltilpasset tilgang til Internett

Med Telenor Mobil Internett (TMI) får du markedets mest mobiltilpassede tilgang til Internett.

 

TMI gir deg en raskere Internett-tilgang enn normalt ved bruk av mobiltelefon, og siden du ringer til et mobilnummer (+47 915 00 920) er prisen langt lavere enn når du ringer til et fastnettnummer (f.eks 81x xx xxx). TMI er inkludert i abonnementet Bedrift, og kan kombineres med alle andre GSM abonnementstyper i Telenor Mobil.

 

Funker kanskje bare med telenor???

Lenke til kommentar

Har brukt TRV80E i hele sommer og er kjempefornøyd med Bluetooth.Var på sjøen og tok mange bilder,de overførte jeg til mobiltelefonen(Sony t610)og sendte videre til familie og venner.Det gøye er at man kan også sende med lyd,enten som du leser inn selv eller det som ble spilt inn samtidig med bildet.Det eneste jeg har litt problemer med er å få kontakt med Bluetooth på datamaskinen.noen andre som har det?Bruker Billionton USB adapter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...