Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

What to do? Flere problemstillinger


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Først og fremst, dette er ikke noe som plutselig har poppet opp i hodet på meg. Tingen er den at jeg sitter helt fast nå, og er rådvill. Søker derfor tips fra folk som enten har erfart eller kjenner noen som har samme erfaring som jeg går i gjennom nå.

 

Tingen er den at jeg studerer i utlandet, England. For dem som kjenner til det, så er ikke det direkte billig. Men nå ønsker jeg å hoppe av studiet. Jeg har null motivasjon whatsoever for å fullføre bachelorgraden, og har i grunn bare lyst til å arbeide. Men samtidig har jeg lyst på en utdanning. Er det for sent? Hva vil det si for fremtiden min med et høyt studielån allerede, uten å ha fullført en utdanning?

 

Savnet hjem er og veldig høyt. I sommer er første gang siden jeg var 17 (er nå 20) at jeg har fått vært ordentlig hjemme over en periode, og jeg kjenner at jeg har savnet plassen og menneskene helt sinnsykt. I tillegg har jeg ei jente her jeg er ekstremt glad i, og som jeg ser en fremtid sammen med. På den andre siden er det igjen det med utdanning og penger jeg er redd for, og om det kan ødelegge fremtiden min på noen måte. (?) Og skal jeg fullføre semesteret? Mandag er siste frist til å trekke seg og samtidig få refundert semesteravgiften.

 

Så jeg trenger rett og slett litt innspill her, og tar gjerne imot spørsmål selv om folk lurer på tankegangen min eller om det er dårlig forklart her. Har mye tanker som svirrer rundt i hodet og vil sårt ha hjelp fra litt andre perspektiv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er aldri for seint å ta utdanning, og hvis du er redd for å ende opp med et skyhøyt studielån så er det fullt mulig å studere uten å ta opp ytterligere lån. Da må du bare jobbe nok ved siden av studiene.