Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

What to do? Flere problemstillinger


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Først og fremst, dette er ikke noe som plutselig har poppet opp i hodet på meg. Tingen er den at jeg sitter helt fast nå, og er rådvill. Søker derfor tips fra folk som enten har erfart eller kjenner noen som har samme erfaring som jeg går i gjennom nå.

 

Tingen er den at jeg studerer i utlandet, England. For dem som kjenner til det, så er ikke det direkte billig. Men nå ønsker jeg å hoppe av studiet. Jeg har null motivasjon whatsoever for å fullføre bachelorgraden, og har i grunn bare lyst til å arbeide. Men samtidig har jeg lyst på en utdanning. Er det for sent? Hva vil det si for fremtiden min med et høyt studielån allerede, uten å ha fullført en utdanning?

 

Savnet hjem er og veldig høyt. I sommer er første gang siden jeg var 17 (er nå 20) at jeg har fått vært ordentlig hjemme over en periode, og jeg kjenner at jeg har savnet plassen og menneskene helt sinnsykt. I tillegg har jeg ei jente her jeg er ekstremt glad i, og som jeg ser en fremtid sammen med. På den andre siden er det igjen det med utdanning og penger jeg er redd for, og om det kan ødelegge fremtiden min på noen måte. (?) Og skal jeg fullføre semesteret? Mandag er siste frist til å trekke seg og samtidig få refundert semesteravgiften.

 

Så jeg trenger rett og slett litt innspill her, og tar gjerne imot spørsmål selv om folk lurer på tankegangen min eller om det er dårlig forklart her. Har mye tanker som svirrer rundt i hodet og vil sårt ha hjelp fra litt andre perspektiv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er aldri for seint å ta utdanning, og hvis du er redd for å ende opp med et skyhøyt studielån så er det fullt mulig å studere uten å ta opp ytterligere lån. Da må du bare jobbe nok ved siden av studiene.

 

Hvis du ikke er motivert for å fortsette på det studiet, og heller ikke vil jobbe innenfor det området, så er det nok best å hoppe av. Men da ville jeg vært helt sikker, tenk grundig over hva du vil.

 

Denne jenta, er hun norsk eller engelsk? Vet du om hun er villig til å flytte til Norge med deg?

 

Edit: jeg tror nok at du burde fullføre semesteret, så du får tatt de studiepoengene du har fått støtte til, hvis det er overkommelig å bestå på eksamen. For å unngå et høyere lån enn nødvendig.

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Jeg studerer noe kalt Business Mangement. Kan se for meg noe innenfor Business, men dette ser ikke ut til å passe meg after all.

 

Jenta er norsk, og er bosatt i Norge. Ikke den viktigste faktoren, men samtidig en jente jeg ser for meg at det er mulig å dele fremtiden med for min del, og har fått bekreftelse på at det samme gjelder henne. Men avstanden er ikke noe for meg, det vil slite for mye på meg og eventuelle studier.

 

Høres ut som en plan, men samtidig tenker jeg da at jeg får jo betalt tilbake endel nå allerede på første semesterlånet når jeg får tilbake semesteravgiften, pluss at jeg har litt i bakhånd.

 

Et spørsmål til forresten, hvordan ser det ut med ett år, kontra to år fullført på et bachelorstudie? Har det noe som helst verdi på en CV?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...