Gå til innhold

Macbook Pro VS Imac


Cbeng

Anbefalte innlegg

Jeg VET at jeg får en MAC om 5 dager eller noe sånt, og lurer på hvilken. Jeg vil jo helst ha Imac. men den er kanskje ikke så bra og mobil som MBP

 

Problemet er at jeg ikke er ute mye med PCEN men er redd for det i tilfelle

 

Jeg kommer til og bruke Macen mest til:

Spilling, simpel spilling (Starcraft 2, Age Of Empires 3 og The Sims3)

Redigering (VIdeo, musikk og bilder)

Msn

Internett

o.s.v

 

Jeg vet ikke om jeg trenger en mobil eller ikke er mest redd for i tilfelle :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For spilling generelt og litt hardere videoredigering hadde jeg gått med en 27" iMac med i5/7 på grunn av kjøling generelt, for hvis du ikke skal ta med mac'en med deg ofte ut så hadde jeg gått for iMac for det er en utrolig maskin. Personlig eier jeg en MBP 13" og erfarer at ved HD-redigering så blir mac'en veldig varm, men spilling har fungert så og si greit men du må huske macs er ingen spillemaskiner..

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt en Macbook fordi jeg allerede har en stasjonær spillmaskin hjemme. Hadde jeg ikke hatt det ville jeg fortsatt valgt Macbooken (om jeg bare kunne valgt mellom de to), fordi det er kjekt å kunne dra med seg PCen rundt forbi. (skole, ferie, you name it) Hadde også sett ut som en klovn om jeg hadde tatt med meg en Imac på LAN..

 

Sist jeg sjekket hadde Macbook Pro luftehull på baksiden, og ingen på undersiden, så jeg tror ikke den blir særlig varmere om du har den på fanget vs på et bord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv har jeg MBP 13 Intel DC2 2.4 modellen.

Byttet ut den orginale 250GB 5400rpm med en 500GB 7200rpm og selv etter å byttet til en disk som nok avgir mer varme så har jeg ingen problemer med varmeutvikling.

Har selv sett litt på MBP og iMac. Skulle jeg ha en maskin stående et sted hadde jeg kanskje kjøpt en iMac 21.5 pga den har stor skjerm iforhold til en MBP 13 men har du tenkt å ta den med deg så er MBP 13 en god reisevenn pga størrelse og at den har god batterikapasitet.

Begge valg er gode, avhenig om du skal ha den stående eller om du tar den med deg rundt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...