Gå til innhold

Help med student/gaming laptop til maks 10.000!


HFidelity

Anbefalte innlegg

Hei

Som tittelen sier er jeg på jakt etter en laptop jeg kan bruke til både gaming og studier, med tanke på at den skal brukes til studier er det en fordel at den ikke er mye større enn 16" da plassen i forelesningssalen er minimal.

 

Planen er å koble laptopen opp til en dockingsstasjon koblet til skjerm, tastatur og mus når jeg er hjemme og gamer.

 

En kamerat har en TimelineX 5820tg(5650,i5-450,4gb) og det er noe liknende jeg er ute etter, men har altså noen ekstra tusen å bruke.

 

Trenger derfor noen eksempler på pcer over denne prisklassen det er verdt å bruke noen ekstra kroner på?

 

De jeg har funnet frem som faktisk ligger et godt stykke over denne prisen har ikke hatt noe særlig mer imponerende specs? Virker som om det er sjeldent med et kraftigere skjermkort i denne klassen, særlig i dette formatet av laptop(ikke en tykk og stor gaming laptop aka Alienware).

 

Sikkert mye å be om men håper på noen gode svar? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne er både små - 14.1", god battertid - 8timerish, og du burde greie å spille de aller fleste spill på den.

 

Presiserte det kanskje dårlig i første posten min men er ute etter en pc med bedre specs, den du linket er jo forholdsvis lik men med ennå dårligere specs? Ihvertfall ikke noe særlig bedre.

 

Takk for forslag uansett :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror ikke MSI-en har byttbar grafikk (men mulig jeg tar feil her), så da ofrer du temmelig mye batteritid for spillytelse. TimelineX er et godt forslag uansett. Multicom har en modell du kan konfigurere selv, og legge i litt ekstra i f.eks skjerm og harddisk. TimelineX får du vel ikke med høyere oppløsning enn 1366x768, så vidt jeg veit.

 

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a10594394%3bc%3a100561%3bfl%3a0

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10597139;fl:0

 

Disse vil ikke gi noen veldig stor forskjell i FPS, men de har jo andre fordeler. Lyst på SSD? Dritkjapp og lydløs.

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...