Gå til innhold

Hjelp! Hvilken telefon og abbonement skal jeg se etter?


EditeD

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg ser da etter en ny telefon når min Sony Ericsson K750i begynner å fuske mere enn jeg skulle ønske. Desverre er jeg ganske "lost" i havet av telefoner, og muligheter. Det finnes jo masse modeller fra masse produsenter, blir bare forvirret:p . Jeg har lyst til å bytte fra Lebara til Telenor, siden de fleste i familien min bruker den operatøren.

 

Kriterier;

- Støtte for Spotify og sosiale apps slik at jeg kan ha det på farta. Det er dette telefonen vil bli mest brukt til.

- Forholdsvis stor (Kapasitiv?) skjerm over 3".

- Helst Android OS, men ikke nødvendig.

- Betalingsabbonement, eks, betal 200 NOK i mnd, ring for det, fyll på mere om det trengs. Om noen kan hjelpe meg å finne ut on Telenor har noe slikt.

- Helst ikke over 1500 NOK, kan til nød strekke meg til 2000.

 

Takekr på forhånd for alle feedbakcs!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp med abonoment. Er dummskap og er dyrere. Har du ikke råd til å betale rundt 2000 til 3000 for ny telfon så la være å kjøp. Ville valgt Ludo, One Call eller Chess. Gå for One Call Folkepakke. Der betaler du rundt 150-200 kronen måneden og har stort sett fri bruk av ringetid om SMS. Samt en del datatrafikk, som vil bli brukt hyppig med en ny telefon. Har man abonoment ligger man på litt over 500 kroner, så regnestykket over et år sier seg selv. Som sagt ikke ta telefon med abonoment, blir fort 2000-3000 dyrere per år, minst.

 

Jeg ville kontaktet Lebera og spurt om du kan få finansiert en telefon ved å ha det samme abonoment i et år til. Er vanlig at teleselskapene tilbyr det. Ville ikke valgt Telenor, en grunn til at toppene i selskapet tjener et par mill i året, må tjenes inn på et hvis.

Mest sannynlig vil en smartelefon passe deg bra. Da har du to valg, enten Iphone eller Android telefoner. Ville valgt Android telefoner, da du kan laste ned flere gratisprogrammer, samt laste ned gratis betal programmer og spill (4shared. Husk .apk bak søket.

 

Om du du har litt over 3400 kroner ville jeg tatt Htc Legend, en solid telfon. Har den selv, og er umulig å ødelegge. Er i en del, laget av aluminium. Så har du telefon i et par år. Når du ligger på det budsjetter du gjør, så får du ikke noe særlig telefon med muligheter for sosiale nettverk osv. Kan alltd se på mobilen. no eller amobil.no. Tror HTc mini skal være grei priset. Billig telefoner er som regel helt greie, men får ofte slakt, pågrunn av dårlig ytelse osv. som vanlige folk bryr seg lite om.

 

Du får ikke en telefon med skjerm over 3 tommer, mulighet for Android som er et must når man kjøper telefon (eventuellt Appstore med Iphone). For 1000 kroner får du pent lite.

Du kan kjøpe Samsung S3370: Sosiale nettverk, grei telefon til under 1000 lappen. Eventuellt kan du ta Samsung S5230 (3 tommer skjerm).

Lykke til med valget.

Så desverre får du ikke ønsket dit oppfylt med stor skjerm, Android osv.

Endret av mistert
Lenke til kommentar

Må først få si tusen takk for alle tips!

 

Jeg tenker jeg går for OneCall og en eller annen telefon, slik som du foreslår, Mistert. Den Huawei'en somd et ble linket til, ser helt brukbar ut, men med nermere ettertanke, så er kanskje ikke stor skjerm så viktig for meg. DU nevner at jeg kan kontakte Lebara, men jeg tror ikke det går etterso nummeret ikke er registrert i mitt navn.

 

Jeg så akkurat på en telefon som en venn eier, HTC HD2 Leo, vanvittig fet telefon, men dog dyr for mitt budsjett, det samme går for Desire og Legend. Så søkte jeg på HTC på komplett og fant disse;

 

HTC Wildfire (Mocca eller hvit)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599803

Er dette en grei telefon for den prisen? Vurderer denne med OneCall abbo.

 

Har for meg at HTC er det "alle" vil ha om dagen? Stemmer det? For meg ser det ut som solide og veldig brukbare telefoner som tåler en del bruk, men jeg tar helst imot litt input på dette :)

Endret av EditeD
Lenke til kommentar

Hvis stor skjerm ikke er viktig bør du absolutt vurdere X10 mini / X10 mini pro avhengig av om du vil ha tastatur eller ikke.

 

OneCall er veien å gå, billig og greie å forholde seg til!

 

Har hørt blandede ting om Wildfire så tør ikke si noe om den. Vil anta at X10 mini er en bedre telefon though, mulig den er marginalt dyrere.

Lenke til kommentar

Htc hart veldig gode telefoner, og er stort sett den eneste reele konkurrenten til Iphone. Den mest holdbare telefonen er Htc Legend. Htc Wildfire er lillebroren til Htc Legend og Htc Desire. Det er oppfølgeren til Htc Tatoo. Denne telefonen er litt treg, så om du laster ned noen programmer blir det ekstremt irriterende. Har stort sett de samme funksjonene som Htc Leo som du nevner. bare den er dårligere på stort sett alt. Prinsippet er det samme. Ville nok gått for en annen. Android er som sagt tingen, hvor du kan få alt du vil på markdet. Etter min mening bør du velge en av de tre under. Du får berøringsskjerm, Android, sosisale widget på telefonen(automatiske oppdtaeringer fra Facebook rett på telefonen)

 

Samsung i5800 Galaxy 3 til rundt 2.200,-

Sony Ericsson Xperia X10 mini til rundt 2.000,- (har liten skjerm, men en meget god telefon)

LG P500 Optimus One til rundt 1.8000,- (meget god telefon til billig pris)

 

Ville nok gått for Lg Optimus, som blant annet har nyeste oprativsystem, Android 2.2. Der kan du blant annet dele trådløst nettverk med andre osv. Kjappere osv. Uansett så blir du ikke skuffet om du velger noen av disse. Du kan alltids få et "mandags" eksemplar, men dette er gode telefoner og har generelt fått meget gode tilbakemeldinger (terningkast 6).

 

Lykke til med mob valg. Du får fortelle hvilken du ender på:)

Lenke til kommentar

igjen, tusen takk for svar, Mistert og Olannon.

 

Vanskligere valg en anntatt.

 

Nå står det mellom

- HTC Desire/Legend - Stor skjerm, kraftig indre. Liker aluminiumskroppen på Legend, står i stil til TJ07'en min.

- LG Optimus One P500 - Alt-i-ett, dog har jeg hatt dårlig erfaring med LG før.

- SE Xperia X8 - Vet ikke mye om ytelsen på denne. Er litt nyskjerrig på det.

Endret av EditeD
Lenke til kommentar

Legend har på mange måter bedre byggekvalitet enn Desire. Etter å ha sett begge i bruk synes jeg utvilsomt Desire er en bedre telefon, med mindre du er veldig opptatt av design.

 

LG'en tror jeg er en veldig fin telefon til en svært god penge.

 

SE X8 har jo gammel versjon av OS'et som taler noe imot. Så du forresten X10 mini? Knallgod telefon hvis du kan leve med størrelsen - dersom tastatur er ønskelig fåes den i pro versjon.

 

Godt å høre at du hvertfall nærmer deg noe du kan like ;)

Lenke til kommentar

Ville gått for LG Optimus. Har selv Legend, men den sluker litt batteri, men ikke værre at man kan leve med den. LG er også nyere. Såfremt du ikke er svært vimsete og mister telefonen, sånn som meg, ville jeg gått for LG. Legend er vanskelig å ødelgge, og er du den som ødelegger ting fort, ville jeg gått for den.

Lenke til kommentar

Ville gått for LG Optimus. Har selv Legend, men den sluker litt batteri, men ikke værre at man kan leve med den. LG er også nyere. Såfremt du ikke er svært vimsete og mister telefonen, sånn som meg, ville jeg gått for LG. Legend er vanskelig å ødelgge, og er du den som ødelegger ting fort, ville jeg gått for den.

 

Så du støtter mitt forslag nå det var virkelig koselig :love:

Lenke til kommentar

? Du blir uansett ikke skuffet uansett telefon av de du velger. Ettersom budsjettet ditt er som det er, ville jeg valgt LG til 2.000. Egentlig skal denne koste 3.000. Så vet ikke hvorfor de priser som de gjør. Gjerne prise seg inn på markdet. Så du får en god telefon. LG har jo itt feil, men vil anta at de har skjerpet seg med smrttelefoner. De er mer stabil og mindre feil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...